Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4849
Title: | Педагогічна практика як засіб розвитку творчої активності майбутніх учителів музики |
Other Titles: | Pedagogical practice as a means of developing the creative activity of future music teachers |
Authors: | Дебела, Ж. М. Іригіна, Світлана Олександрівна Iryhina, Svitlana Oleksandrivna Осадча, Тетяна Всеволодівна Osadcha, Tetiana Vsevolodivna |
Keywords: | педагогічна практика розвиток активності творча активність учителі музики pedagogical practice development of activity creative activity music teachers творческая активность |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Дебела Ж. М. Педагогічна практика як засіб розвитку творчої активності майбутніх учителів музики / Ж. М. Дебела, С. О. Іригіна, Т. В. Осадча // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2005. – № 7-8. – С. 151-154. |
Abstract: | . У статті розглядається педагогічна практика як засіб розвитку творчої активності майбутніх вчителів музики. Показано, що неформальний підхід до педагогічної практиці, облік етапності її проведення від адаптивного і репродуктивного до варіативного і творчого, проведення олімпіад з підготовки та проведення студентами нетрадиційних уроків, відеозапис уроків створюють умови для позитивної мотивації до роботи з учнями, розвивають творчу активність майбутніх учителів музики. The article considers pedagogical practice as a means of developing creative activity of future music teachers. It shows that the non-formal approach to pedagogical practice, considering staging character of its conducting from the adaptive and reproductive to the variable and creative, holding Olympiads on preparation and conducting non-traditional lessons by students, video recording of lessons create conditions for positive motivation to work with pupils, develop creative activity of future music teachers. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4849 |
Appears in Collections: | 2005 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.