Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4849
Title: Педагогічна практика як засіб розвитку творчої активності майбутніх учителів музики
Other Titles: Pedagogical practice as a means of developing the creative activity of future music teachers
Authors: Дебела, Ж. М.
Іригіна, Світлана Олександрівна
Iryhina, Svitlana Oleksandrivna
Осадча, Тетяна Всеволодівна
Osadcha, Tetiana Vsevolodivna
Keywords: педагогічна практика
розвиток активності
творча активність
учителі музики
pedagogical practice
development of activity
creative activity
music teachers
творческая активность
Issue Date: 2005
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Дебела Ж. М. Педагогічна практика як засіб розвитку творчої активності майбутніх учителів музики / Ж. М. Дебела, С. О. Іригіна, Т. В. Осадча // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2005. – № 7-8. – С. 151-154.
Abstract: . У статті розглядається педагогічна практика як засіб розвитку творчої активності майбутніх вчителів музики. Показано, що неформальний підхід до педагогічної практиці, облік етапності її проведення від адаптивного і репродуктивного до варіативного і творчого, проведення олімпіад з підготовки та проведення студентами нетрадиційних уроків, відеозапис уроків створюють умови для позитивної мотивації до роботи з учнями, розвивають творчу активність майбутніх учителів музики. The article considers pedagogical practice as a means of developing creative activity of future music teachers. It shows that the non-formal approach to pedagogical practice, considering staging character of its conducting from the adaptive and reproductive to the variable and creative, holding Olympiads on preparation and conducting non-traditional lessons by students, video recording of lessons create conditions for positive motivation to work with pupils, develop creative activity of future music teachers.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4849
Appears in Collections:2005

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
51.pdf178.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.