Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4644
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPavlenko, Oksana Mykolaivna-
dc.contributor.authorПавленко, Оксана Миколаївна-
dc.date.accessioned2019-11-12T12:52:42Z-
dc.date.available2019-11-12T12:52:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4644-
dc.description.abstractДисертаційне дослідження присвячено проблемі пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачів у закладах вищої освіти. Мета дослідження – науково обґрунтувати й апробувати педагогічні умови пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачів у закладах вищої освіти. Розкрито категорійно-понятійний апарат дослідження, розглянуто ґенезу наукових уявлень щодо пропедевтичного навчання української мови іноземців, визначено методологічні орієнтири формування українськомовної комунікативної компетентності іноземних слухачів у процесі пропедевтичного навчання. визначено критерії, показники, схарактеризовано рівні, досліджено стан сформованості українськомовної комунікативної компетентності іноземних слухачів. The dissertation research is devoted to the problem of propaedeutic teaching of the Ukrainian language to foreign students in higher educational establishments. The purpose of the research is to scientifically substantiate and approve the pedagogical conditions of the propaedeutic teaching of the Ukrainian language to foreign students in higher educational establishments. e purpose of the research is to scientifically substantiate and test the pedagogical conditions of the propaedeutic teaching of the Ukrainian language to foreign students in higher education institutions. The categorical and conceptual apparatus of the research is revealed, the genesis of scientific ideas concerning the pro-teaching of Ukrainian language of foreigners is considered, the methodological orientations of formation of Ukrainian-speaking communicative competence of foreign listeners in the process of pro-teaching are determined. criteria, indicators, levels are defined, the state of formation of Ukrainian-language communicative competence of foreign listeners is investigated.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпропедевтичне навчання української мови іноземних слухачівuk
dc.subjectукраїнськомовна комунікативна компетентністьuk
dc.subjectіноземний слухач підготовчого відділенняuk
dc.subjectмодель пропедевтичного навчання української мови іноземних слухачівuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectUkrainian-language communicative competenceuk
dc.subjectforeign student of preparatory sectionuk
dc.subjectpedagogical conditionsuk
dc.subjectmodel of propaedeutic teaching of the Ukrainian language to foreign studentsuk
dc.subjectpropaedeutic teaching of the Ukrainian language to foreign studentsuk
dc.titleМетодика пропедивтичного навчання української мови іноземних слухачів у закладах вищої освітиuk
dc.title.alternativeMethods of Propaedeutic Teaching of the Ukrainian Language to Foreign Students in Higher Educational Establishmentsuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Methods of Propaedeutic.pdf603.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.