Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4466
Title: | Педагогічні умови формування фахової компетентності майбутніх учителів музики |
Other Titles: | The pedagogical conditions for the formation of special competence of future music teachers Педагогические условия формирования специальной компетентности будущих учителей музыки |
Authors: | Ашихміна, Наталія Віталіївна Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna Ашихмина, Наталья Витальевна |
Keywords: | майбутні вчителі музики компетенція компетентність фах фахова компетентність фахово-зорієнтоване середовище актуалізація цінності фахового розвитку самоорганізація фахового навчання самоосвіта зовнішні викладацькі впливи prospective music teachers competency competence specialty special competence special and oriented environment actualization of the value of special development self-organization of special education self-education external teaching influences будущие учителя музыки компетенция компетентность специальность специальная компетентность специально-ориентированная среда актуализация ценности специального развития самоорганизация специального обучения самообразование внешние преподавательские воздействия |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Херсонський державний університет |
Citation: | Ашихміна Н. В. Педагогічні умови формування фахової компетентності майбутніх учителів музики / Н. В. Ашихміна // Педагогічні науки. – 2019. – Вип. LXXXVIII. – Херсон : Херсонський державний університет, 2019. – С. 78-83. |
Abstract: | У статті автор визначає фахову компетентність майбутніх учителів музики як освоєну студентами систему фахових знань, умінь, здібностей, цінностей та особистісних якостей, яка відповідає вимогам фахової підготовки в межах мистецько-педагогічного вишу та забезпечує компетентне виконання фахової діяльності. Педагогічними умовами формування даного феномена є: створення фахово-зорієнтованого середовища; актуалізація цінності фахового розвитку; залучення майбутніх учителів музики до самоорганізації фахового навчання, самоосвіти і самовдосконалення; організація зовнішніх викладацьких впливів, які активізують особистісні фахово-прогресивні зміни студентів. In the article the author clarified, that special competence of future music teachers is the system of special knowledges, skills, abilities, values and personal qualities mastered by students that meets the requirements of special training within the framework of art-pedagogical higher education and provides competent performance of special activity. The article defines four pedagogical conditions for the formation of special competence of future music teachers: the development of measures for the creation of a special and oriented environment; the actualization of the value of special development; the inclusion of students in self-organization of special education, self-education and self-improvement; organized external teaching influences, which activate the personal special and progressive changes of students. В статье автор определяет специальную компетентность будущих учителей музыки как освоенную студентами систему специальных знаний, умений, способностей, ценностей и личностных качеств, которая соответствует требованиям специальной подготовки в художественно-педагогическом вузе и обеспечивает компетентное выполнение специальной деятельности. Педагогическими условиями формирования данного феномена являются: создание специально-ориентированной среды; актуализация ценности специального развития; приобщение будущих учителей музыки к самоорганизации специального обучения, самообразования и самосовершенствования; организация внешних преподавательских воздействий, которые активизируют личностные специально-прогрессивные изменения студентов |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4466 |
Appears in Collections: | Кафедра диригентсько – хорової підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ashykhmina.pdf | 606.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.