Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4466
Title: Педагогічні умови формування фахової компетентності майбутніх учителів музики
Other Titles: The pedagogical conditions for the formation of special competence of future music teachers
Authors: Ашихміна, Наталія Віталіївна
Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna
Keywords: майбутні вчителі музики
компетенція
компетентність
фах
фахова компетентність
фахово-зорієнтоване середовище
актуалізація цінності фахового розвитку
самоорганізація фахового навчання
самоосвіта
зовнішні викладацькі впливи
prospective music teachers
competency
competence
specialty
special competence
special and oriented environment
actualization of the value of special development
self-organization of special education
self-education
external teaching influences
Issue Date: 2019
Publisher: Херсонський державний університет
Citation: Ашихміна Н. В. Педагогічні умови формування фахової компетентності майбутніх учителів музики / Н. В. Ашихміна // Педагогічні науки. – 2019. – Вип. LXXXVIII. – Херсон : Херсонський державний університет, 2019. – С. 78-83.
Abstract: У статті автор визначає фахову компетентність майбутніх учителів музики як освоєну студентами систему фахових знань, умінь, здібностей, цінностей та особистісних якостей, яка відповідає вимогам фахової підготовки в межах мистецько-педагогічного вишу та забезпечує компетентне виконання фахової діяльності. Педагогічними умовами формування даного феномена є: створення фахово-зорієнтованого середовища; актуалізація цінності фахового розвитку; залучення майбутніх учителів музики до самоорганізації фахового навчання, самоосвіти і самовдосконалення; організація зовнішніх викладацьких впливів, які активізують особистісні фахово-прогресивні зміни студентів. In the article the author clarified, that special competence of future music teachers is the system of special knowledges, skills, abilities, values and personal qualities mastered by students that meets the requirements of special training within the framework of art-pedagogical higher education and provides competent performance of special activity. The article defines four pedagogical conditions for the formation of special competence of future music teachers: the development of measures for the creation of a special and oriented environment; the actualization of the value of special development; the inclusion of students in self-organization of special education, self-education and self-improvement; organized external teaching influences, which activate the personal special and progressive changes of students.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4466
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ashykhmina.pdf606.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.