Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБулгакова, Олена Юріївна-
dc.contributor.authorBulgacova, Olena Yuriivna-
dc.date.accessioned2019-10-29T13:20:59Z-
dc.date.available2019-10-29T13:20:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationБулгакова О. Ю. Теоретико-емпіричні передумови підготовки студентів до соціальної взаємодії / О. Ю. Булгакова // Вісник Одеського національного університету. Серія : Психологія. - 2016. - Т. 21, Вип. 3. - С. 65-74.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4417-
dc.description.abstractПроблема підготовки студентів до соціальної взаємодії розглядається з урахуванням даних про розвиток у них навичок ділового спілкування, соціального партнерства, соціального виховання при використанні можливостей соціального проектування, кейсових технологій, моделювання. Наведені характеристики сучасного студентства в контексті їхнього соціумного середовища, а також дані про механізми психологічного захисту, які використовуються студентами в процесі їх адаптації до вимог оточення. Сформульовано висновок про необхідність спеціальної експлікації ідеї про підготовку студентів до соціальної взаємодії. The problem of preparing students for social interaction is considered taking into account data on the development of business communication skills, social partnership, social education with the social engineering, case technology and modeling. This aspect is taken into account the specifics of future activities, the level of readiness of students to business communication, and performing communicative tasks related to professional activities. Acknowledge the importance of professional competences that require knowledge about the nature of social partnership, skills to organize and regulate. In terms of social education emphasizes the importance of self-organization of life in different contexts of social interaction. The idea of social planning based on reasoning about the corresponding system of moral values and its corresponding identity. In preparing students for social interaction taken into account the importance of interpersonal relationships. The characteristics of the modern students in the context of their social environment, and psychological defense mechanisms used by students in the process of their adaptation to the demands of the environment. Formulated the conclusion about the necessity of a special explication of the idea of preparing students for social interaction.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherОНУ ім. І. І. Мечниковаuk
dc.subjectсоціальна взаємодіяuk
dc.subjectнавчально-професійна діяльністьuk
dc.subjectділове спілкуванняuk
dc.subjectсоціальне партнерствоuk
dc.subjectsocial interactionuk
dc.subjecteducational-professional activityuk
dc.subjectbusiness communicationuk
dc.subjectsocial partnershipuk
dc.titleТеоретико-емпіричні передумови підготовки студентів до соціальної взаємодіїuk
dc.title.alternativeTeoretiko-empirical preconditions of preparing students for social interactionuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра сімейної та спеціальної педагогіки і психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bulgakova E. J..pdf142.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.