Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4410
Title: Мовна картина світу студентів-туркменів у соціолінгвістичному аспекті
Other Titles: Language of the turkmenian students 'world in social innovative aspects
Authors: Бакланова, Наталія Михайлівна
Бакланова, Наталья Михайловна
Baklanova, Nataliia Mykhailivna
Форманова, С. В.
Keywords: мовний образ світу
комунікативна
соціокультурна компетенції
стереотипізація
соціолінгвістичний експеримент
«наївна картина світу»
«наукова картина світу»
лінгвокультурні спільноти
«діалог культур»
гендерна диференціація
linguistic worldview
communicative competence
sociocultural competence
stereotyping
sociolinguistic experiment
“naïve worldview”
“scientific worldview”
linguocultural communities
“dialogue of cultures”
gender differentiation
Issue Date: 2017
Publisher: Будапешт
Citation: Форманова С. В. Мовна картина світу студентів-туркменів у соціолінгвістичному аспекті / С. В. Форманова, Н. М. Бакланова // Science and Educationa New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2017. – № V (60), Issue: 135. - С. 18-21.
Abstract: Статтю присвячено дослідженню мовної картини світу студентів-туркменів в умовах українсько- російськомовного середовища в м. Одеса, які здобувають освіту за напрямом підготовки 035 *Філологія. З урахуванням соціолінгвістичного експерименту було проаналізовано їхнє ставлення до сучасних реалій життя, навчання й проживання, їхнє сприйняття й проекцію на сприйняття довкілля, мовної, соціальної й комунікативної адаптації. Доведено, що соціолінг-вістичний експеримент - ефективний і перспективний спосіб дослідження їхніх лінгвоментальних, комунікативних, поведінкових і психологічних особливостей. На основі питальника простежено специфіку інтеракції студентів-туркменів в українсько-російськомовному середовищі. У процесі дослідження встановлено комунікативну інтеракцію у спілкуванні як в університеті, так і за його межами. Визначено співвідношення комунікативних девіацій і систем інтеракції. Схарактеризовано проблеми, які виникають в іноземних студентів у ситуаціях спілкування з викладачами, одногрупниками й співрозмовниками. Проаналізовано результати соціолінгвістичного експерименту,що свідчать про диференціацію гендерних відмінностей, доведено також значення діалогової взаємодії контактуючих культур у процесі вивчення іноземної мови (російської, української), що забезпечує адекватне взаєморозуміння представників різних лінгвокультурних спільнот. The present study aimed to investigate the linguistic worldview of the students from Turkmenistan in the Ukrainian/Russian-speaking environment, who study in Philology. Using sociolinguistic experiment their attitude to the contemporary life contexts, learning and living, their perceptions and their projection on the perception of the environment, language, social and communicative adaptation were analyzed. The sociolinguistic experiment proved to be an effective and promising way of investigating their linguomental, communicative, behavioral and psychological characteristics. On the basis of questionnaire, the specifics of the students’ from Turkmenistan interaction in the Ukrainian-Russian environment was analyzed. The communicative interaction was studied within and outside the university. The ratio of communicative deviations and systems of interaction was determined. The problems encountered by foreign students in the communicative situations with teachers, classmates and other interlocutors were described. The results of the sociolinguistic experiment showed the differentiation of the gender differences; the importance of the contacting cultures interaction in the process of foreign (Ukrainian, Russian) language study, providing an adequate mutual understanding of various linguocultural communities representatives was proved.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4410
Appears in Collections:Кафедра всесвітньої історії та методології науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s._v._formanova_n._m._baklanova.pdf513.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.