Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4398
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Олена Євгенівна-
dc.contributor.authorРеброва, Елена Евгеньевна-
dc.contributor.authorRebrova, Olena Yevgenivna-
dc.contributor.authorОлексюк, О. Н.-
dc.date.accessioned2019-10-28T11:26:24Z-
dc.date.available2019-10-28T11:26:24Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationОлексюк О. Межкультурная компетентность студентов в координатах духовности / O. Олексюк, Е. Реброва // The Caucasus. Economic and social analysis journal of southern caucasus. - Vol. 8. - №2. - 2015. - P. 17-21.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4398-
dc.description.abstractСтатья посвящена актуальной проблеме формирования межкультурной компетентности студентов художественных специальностей в классическом университете; представлены некоторые аспекты практического использования поликультурной ситуативной среды в педагогических университетах Украины. В статье раскрываются теоретико-методологические положения современных зарубежных и отечественных ученых о сущности и содержании феномена межкультурной компетентности. Теоретические выкладки аргументируются примерами из образовательной практики. Обоснована стратегия дальнейших исследований духовного потенциала поликультурной среды обучения студентов. Стаття присвячена актуальній проблемі формування міжкультурної компетентності студентів мистецьких спеціальностей у класичному університеті; представлено деякі аспекти практичного використання полікультурного ситуативного середовища у педагогічних університетах України. У статті розкриваються теоретико-методологічні положення сучасних зарубіжних і вітчизняних вчених про сутність і зміст феномена міжкультурної компетентності. Теоретичні викладки аргументуються прикладами з освітньої практики. Обґрунтовано стратегію подальших досліджень духовного потенціалу полікультурного середовища навчання студентів. The article is devoted to the actual problem of forming intercultural competence of students of art specialties in the classical university, as well as some aspects of the practical use of situational multicultural environment at pedagogical universities of Ukraine. The article describes the theoretical and methodological principles of modern foreign and domestic scientists about the nature and content of the phenomenon of intercultural competence. Theoretical computations are argued by examples of educational practice. The strategy of further research of the spiritual potential of students' multicultural learning environment is grounded.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherTbilisi, Georgiauk
dc.subjectмежкультурная компетентностьuk
dc.subjectдуховностьuk
dc.subjectстуденты художественных специальностейuk
dc.subjectхудожественная идентификацияuk
dc.subjectмеждисциплинарная интеграцияuk
dc.subjectміжкультурна компетентністьuk
dc.subjectдуховністьuk
dc.subjectстуденти мистецьких спеціальностейuk
dc.subjectхудожня ідентифікаціяuk
dc.subjectміждисциплінарна інтеграціяuk
dc.subjectintercultural competenceuk
dc.subjectspiritualityuk
dc.subjectstudents of art specialtiesuk
dc.subjectart identificationuk
dc.subjectinterdisciplinary integrationuk
dc.titleМежкультурная компетентность студентов в координатах духовностиuk
dc.title.alternativeМіжкультурна компетентність студентів в координатах духовностіuk
dc.title.alternativeIntercultural competence of students in the coordinates of spiritualityuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O_Oleksiuk_ O_Rebrova.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.