Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Олена Євгенівна-
dc.contributor.authorRebrova, Olena Yevgenivna-
dc.date.accessioned2019-10-23T10:15:46Z-
dc.date.available2019-10-23T10:15:46Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationРеброва О. Є. Методологічні основи педагогічної ментальності: культурологічний та професійний аспекти: / О. Є.Реброва. – Київ: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 283 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4361-
dc.description.abstractУ монографії розглянуто ментальність як категорію пізнання, що досліджує і пояснює інтегровані процеси соціокультурного простору, у тому числі сучасного, зокрема у сфері освіти. Узагальнено наукові підходи щодо застосування категорії «ментальність» в педагогічній науці, визначено її педагогічний потенціал у формуванні ціннісних орієнтацій та духовності молоді. Доведено залежність ментальності від типу свідомості та культуротворчих процесів, традицій та досягнень людства. Розкрито сутність, функції, якісні ознаки та структуру педагогічної ментальності, окреслено її презентативність у наукових розвідках, обґрунтовано можливість формування ментальності в умовах фахової підготовки вчителів мистецьких дисциплін. The monograph considers mentality as a category of cognition that explores and explains the integrated processes of socio-cultural space, including the modern one, in particular in the field of education. The scientific approaches to the application of the category "mentality" in pedagogical science are generalized, its pedagogical potential in the formation of value orientations and spirituality of youth is determined. The dependence of the mentality on the type of consciousness and cultural processes, traditions and achievements of mankind has been proved. The essence, functions, qualitative features and structure of pedagogical mentality are revealed, its presentation in scientific intelligence is outlined, the possibility of mentality formation in the conditions of professional training of teachers of art disciplines is substantiated.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherНПУ імені М.П. Драгомановаuk
dc.subjectдослідження ментальностіuk
dc.subjectкультурологічна парадигма ментальностіuk
dc.subjectментальність в культурно-освітній проекціїuk
dc.subjectментальність в фаховій проекціїuk
dc.subjectсутність та структура педагогічної ментальностіuk
dc.subjectmentality researchuk
dc.subjectthe cultural paradigm of mentalityuk
dc.subjectmentality in cultural and educational projectionuk
dc.subjectmentality in professional projectionuk
dc.subjectessence and structure of pedagogical mentalityuk
dc.titleМетодологічні основи педагогічної ментальності: культурологічний та професійний аспектиuk
dc.title.alternativeMethodological foundations of pedagogical mentality: cultural and professional aspectsuk
dc.typeBookuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MONOGRAPHY 1.pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.