Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4351
Title: | Педагогічна діагностика в контексті підвищення якості мистецької освіти |
Other Titles: | Педагогическая диагностика в контексте повышения качества художественного образования Pedagogical diagnostics in the context of improving the quality of art education |
Authors: | Реброва, Олена Євгенівна Реброва, Елена Евгеньевна Rebrova, Olena Yevgenivna |
Keywords: | якість освіти педагогічний менеджмент управління якістю освіти художньо-ментальний досвід педагогічна діагностика качество образования педагогический менеджмент управление качеством образования художественно-ментальный опыт педагогическая диагностика quality of education educational management quality management education artistic and mental experience pedagogical diagnostics |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | НПУ імені М. П. Драгоманова |
Citation: | Реброва О. Є. Педагогічна діагностика в контексті підвищення якості мистецької освіти / О. Є. Реброва // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти. - 2015. - Вип. 17. - С. 3-7. |
Abstract: | Статтю присвячено проблемі управління якістю професійної підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін у контексті європейського вектора розвитку освітньої сфери. Розкрито сутність педагогічної діагностики та її функції, обгрунтована розвиваюча і спонукально-рефлексивна роль педагогічної діагностики, яка реалізується під час проведення діагностичних процедур. На основі узагальнення експериментального дослідження з проблем формування художньо-ментального досвіду пропонується цілеспрямоване застосування методів педагогічної діагностики як засобу підвищення якості освіти майбутніх вчителів художніх дисциплін. Статья посвящена проблеме управления качеством профессиональной подготовки будущих учителей художественных дисциплин в контексте европейского вектора развития образовательной сферы. Раскрыта сущность педагогической диагностики и ее функции, обоснована развивающая и побудительно-рефлексивная роль педагогической диагностики, которая реализуется во время проведения диагностических процедур. На основе обобщения экспериментального исследования по проблемам формирования художественно-ментального опыта предлагается целенаправленное применение методов педагогической диагностики как средства повышения качества образования будущих учителей художественных дисциплин. The article "Pedagogical diagnostics in the context of improving the quality of arts education" by Olena Rebrova is devoted to quality management of the artistic education. The problem of the quality of training of future teachers of artistic disciplines has been updated in the context of the European vector of development of education. The essence of pedagogical diagnostics and its functions were presented. Of developing and reflexive role of educational assessment, which is realized with the introduction of diagnostic procedures in forming experiment of many studies were presented too. On the basis of generalization of experimental research on the formation of artistic and mental experience is offered purposeful application of educational assessment as a means of improving the quality of education of future teachers of artistic disciplines. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4351 |
Appears in Collections: | Кафедра музичного мистецтва і хореографії |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rebrova_2015_17_3.pdf | 277.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.