Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/434
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVolainiuk, Nataliia-
dc.contributor.authorBokovets, Olha-
dc.contributor.authorВолянюк, Н. Ю.-
dc.contributor.authorБоковець, О. І.-
dc.date.accessioned2018-09-24T08:45:04Z-
dc.date.available2018-09-24T08:45:04Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationВолянюк, Н. Ю. Психологічна структура інноваційного потенціалу особистості / Н. Ю. Волянюк, О. І. Боковець // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – 2017. – № 1. – С. 9-15.uk
dc.identifier.issn2311-8466-
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/434-
dc.description.abstractThe article is devoted to the theoretical substantiation of the psychological structure of the innovative potential of a personality.The concept of the “innovative potential of a personality” is reviewed from the perspective of two phenomena, namely "innovation” and “potential”. The innovation is considered as a result of innovative activity, which includes creation, development and use of the new. The potential is conceived as a system of opportunities, productive forces, reserves and resources, the extent of which, hypothetically, to a greater extent depends on the personality, and to a lesser extent – on external factors. The innovative potential is a dynamic integrated set of social and psychological characteristics of a personality that determines his/her capacity for creation, development and use of the new, and as a result of its implementation it will fulfill the needs of the society and will produce further socialized development of a personality. The following structural componentsof the innovative potential of a personality are highlighted: “environmental” (social, material and spiritual) and personal (motivational and value, cognitive, creative, emotional and volitional, and regulatory) resources.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectinnovationuk
dc.subjectpotentialuk
dc.subjectresourceuk
dc.subjectpersonalityuk
dc.subjectstructureuk
dc.titlePsychological structure of innovative potential of a personalityuk
dc.typeArticleuk
dcterms.abstractАктивні дослідження передумов, специфіки, детермінант розвитку інноваційного потенціалу особистості обумов- лені практичною потребою людського суспільства у пошуку потенційних інноваторів, які здатні до створення нового у науці та техніці. У зв‟язку з важливістю ролі інноваційного потенціалу виникає необхідність диференційованого розг- ляду його складових частин, які опосередковують взаємозв‟язки між індивідуальними властивостями психіки суб‟єкта та узгоджують його активність у відповідності із соціально й індивідуально значущими цілями. Відтак, інноваційний потенціал особистості аналізується відповідно з їх актуалізацією в технічно-орієнтованих і підприємницьких проектах. Цілком ймовірно, що структура інноваційного потенціалу об‟єднує ті психічні утворення, які здатні організовувати і координувати різні форми взаємодії суб‟єкта з реальністю. В процесі розвитку уявлень про інноваційний потенціал в ньому виділяють інтелект, потреби і мотиви, духовні та ціннісні утворення, емоції і волю. Однак, й дотепер специфіка інноваційного потенціалу досліджена досить фрагментарно. Мета статті полягала у виявленні структурних компонентів та обґрунтуванні психологічної структури інноваційного потенціалу особистості. Для вирішення поставлених завдань було використано комплекс методів, як-от: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення та систематизація сучасної науко- вої літератури з проблеми формування та розвитку інноваційного потенціалу особистості. Операціоналізацію концепту «інноваційний потенціал особистості» здійснено крізь призму двох феноменів – «інновація» та «потенціал». Виявлено, що у психології «інновація» інтерпретується як результат творчості, який полягає у розкритті потенційних можливос- тей особистості та створенні нових оригінальних ідей. Потенціал, маючи два актуалізовані стани, вміщує у себе сукупність внутрішніх та зовнішніх ресурсів. Внутрішні ресурси забезпечують цілісний процес життєдіяльності особистості, зовнішні – обумовлюють успішність процесів індивідуалізації, соціалізації та професіоналізації. Еклектичне поєднання двох феноменів уможливило розгляд та розуміння інноваційного потенціалу особистості як динамічної інтегративної сукупності соціально-психологічних характеристик особистості, що визначають її здатність до створення, освоєння та використання нового. Теоретично обґрунтовано доцільність виокремлення наступних структурних компонентів інно- ваційного потенціалу особистості: «середовищні» (суспільні, матеріальні та духовні) та особистісні (мотиваційно- ціннісні, когнітивні, креативні, емоційно-вольові та регулятивні) ресурси.-
dcterms.subjectінновація-
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volianiuk.pdf359.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.