Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4342
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Олена Євгенівна-
dc.contributor.authorRebrova, Olena Yevgenivna-
dc.contributor.authorЛісовська, Ніна Юріївна-
dc.contributor.authorLisovska, Nina Yuryivna-
dc.date.accessioned2019-10-21T11:59:03Z-
dc.date.available2019-10-21T11:59:03Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationРеброва О. Методи візуалізації та творчого розвитку хореографічно-композиційного мислення майбутніх учителів хореографії / О. Реброва, Н. Лісовська // Проблеми підготовки сучасного вчителя. - 2017. - Вип. 16. - С. 54-61.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4342-
dc.description.abstractУ статті презентовано інноваційні методи візуалізації як засобу творчого розвитку хореографічно-композиційного мислення майбутніх учителів хореографії в процесі втілення змістового конструкту фахової підготовки, зокрема на дисциплінах композиції та постановки танцю. Обґрунтовано різоматичну модель такого мислення, показано її дієвість на усіх етапах композиційної творчої роботи студентів. Така модель сполучає художньо-хореографічний образ і його реальний прототип в уявленнях індивідуальної фахової свідомості студентів та синтезу його композиційно-образного, безпосередньо художнього, кінестезійного та музичного видів мислення.The article presents the difference between choreography teachers training and the professional dancers training, which consists in the ability to constantly create dance compositions for students, collectives, which combines with choreographic and performing training in all types of choreography and with the methods of teaching them to children. That is, the teacher creates choreographic texts and on their basis he teaches students choreography using a given show. In this process the following is involved: a wide range of content lines that directly or indirectly make up the sense of teaching subjects, as well as student’s life experience, their ability to see the prototypes of choreographic works in various sources: natural, social, human, literary, etc. The content construct in the studyconcerning the development of the artistic and mental sphere of future choreography teachers’ personality is considered as a universal, aimed at developing all competencies: integral, general and professional.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherУман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичиниuk
dc.subjectмайбутній учитель хореографіїuk
dc.subjectкомпозиційно-образне мисленняuk
dc.subjectметоди візуалізаціїuk
dc.subjectрізомна модель мисленняuk
dc.subjectfuture choreography teacheruk
dc.subjectcompositional and figurative thinkinguk
dc.subjectvisualization methodsuk
dc.subjectrhizome model of thinkinguk
dc.titleМетоди візуалізації та творчого розвитку хореографічно-композиційного мислення майбутніх учителів хореографіїuk
dc.title.alternativeMethods of visualization and creative development of choreographic-compositional thinking of future choreography teachersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova_2017.pdf366.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.