Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРеброва, Олена Євгенівна-
dc.contributor.authorRebrova, Olena Yevgenivna-
dc.date.accessioned2019-10-21T11:25:03Z-
dc.date.available2019-10-21T11:25:03Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationРеброва О. Є. Інформальна складова в структурі організаційно-методичної системи підготовки майбутніх учителів хореографії / О. Є. Реброва // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2016. - № 1. - С. 132-142.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4341-
dc.description.abstractУ статті порушено проблему побудови організаційно-методичної системи підготовки майбутніх учителів хореографії як відкритої, нелінійної, яка враховує стохастичні явища розвитку мистецтва та соціокультурного простору. Актуалізовано питання набуттѐ вітального досвіду, який екстраполяються у фахову діяльність майбутнього вчителя хореографії. Нагадано про визнання трьох шляхів набуття освіти: формальної, неформальної та інформальної, останнѐ переважно розглядається в межах післядипломної або безперервної освіти. Між тим, вітальний досвід та його екстропаляція у фахову діяльність (навчальну, виробничу) є результатом набуття інформальної освіти. Остання активно здійсняються майбутніми вчителями хореографії впродовж навчання та фахового становлення. Цілеспрямоване впровадження інформальної складової в організаційно-методичну систему здійсняються за допомогоя принципів теорії системи: організаційної безперервності, сумісності та зворотного зв’язку. The article reveals the logic of building the organizational-methodological system of future choreography teachers’ training with a focus on improving the quality of education, professional training through the phenomenology of artistic and mental experience. This idea led to the consideration of a wide range of factors of influence on art education and the inclusion of various constructs in the system that make it more open. The following factors are taken into account: vitality, gradualism and continuity, pre-university training; communicative peculiarities of professional learning environments ethno-mental traditions, regional socio-cultural space. It is shown that modern education is regarded as a three-track dimension, which includes such forms as: formal, non-formal, informal. Informal education corresponds to the accumulation of the vital (life) experience, which manifests itself in two types: information about the experience of living in an artistic environment and information about the life (in this case professional) artistic experience. The accumulation of such experience is caused by stochastic phenomena in the development of art and socio-cultural space.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherСум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренкаuk
dc.subjectорганізаційно-методична системаuk
dc.subjectорганізаційно-методична системаuk
dc.subjectінформальна освітаuk
dc.subjectвітальний досвідuk
dc.subjectстохастичні явищаuk
dc.subjectмайбутні вчителі хореографіїuk
dc.subjectorganizational and methodolgical systemuk
dc.subjectinformal educationuk
dc.subjectvital experienceuk
dc.subjectstochastic phenomenauk
dc.subjectfuture teachers of choreographyuk
dc.titleІнформальна складова в структурі організаційно-методичної системи підготовки майбутніх учителів хореографіїuk
dc.title.alternativeInformal constituent in the structure of organizational-methodological system of the future choreography teacher’s traininguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova_2016.pdf656.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.