Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4304
Title: Педагогічні фактори та принципи формування художньо-ментального досвіду майбутніх учителів мистецьких дисциплін
Other Titles: Педагогические факторы и принципы формирования художественно-ментального опыта будущих учителей художественных дисциплин
Pedagogical factors and principles of formation of artistic and mental experience of future teachers of art disciplines
Authors: Реброва, Олена Євгенівна
Реброва, Елена Евгеньевна
Rebrova, Olena Yevgenivna
Keywords: ментальність
художня ментальність
художньо-ментальний досвід
фактор
організаційно-методична система
ментальность
художественная ментальность
художественно-ментальный опыт
фактор
организационно-методическая система
the mentality
artistic
mental experience
organizational and methodical system factors
Issue Date: 2012
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Реброва О. Є. Педагогічні фактори та принципи формування художньо-ментального досвіду майбутніх учителів мистецьких дисциплін / О. Є. Реброва // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. - 2012. - Вип. 16. - С. 111-115.
Abstract: У статті уточнені сутність художньої ментальності, художньо-ментального досвіду як нових категорій педагогіки мистецтва. Розкрито основні фактори впливу на формування художньо-ментального досвіду майбутніх учителів мистецьких дисциплін (музики та хореографії). Показано вплив фаторів на вибір педагогічних принципів як компоненту системи управління якістю художньої освіти майбутніх учителів. В статье уточнена сущность художественной ментальности, художественно-ментального опыта как новых категорий педагогики искусства. Раскрыты основные факторы, влияющие на формирование художественно-ментального опыта будущих учителей художественных дисциплин (музыки и хореографии). Показано влияние факторов на процесс выбора педагогических принципов, как компонента системы управления качеством художественного образования будущих учителей. Article clarified the essence of the artistic mentality, artistic and mental experiences as new categories of art pedagogy. There are the main factors revealed in, which have influence into the formation of artistic and mental experiences of future teachers of arts subjects (music and choreography). The factors’ influence on the choice of pedagogical principles also declared as components of a quality management system of art education of future teachers.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4304
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova_2012_16.pdf206.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.