Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4299
Title: Методи формування художньо-ментального досвіду вчителя музичного мистецтва в процесі фортепіанного навчання
Other Titles: Methods of formation of artistic and mental experience of the teacher of musical art in the process of piano learning
Authors: Реброва, Олена Євгенівна
Rebrova, Olena Yevgenivna
Keywords: художня ментальність
художньо-ментальний досвід
методи
виконавський процес
метод ментальних карт
artistic mentality
artistic mental experience
methods
musical performing process
mental maps method
Issue Date: 2012
Publisher: Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка
Citation: Реброва О. Є. Методи формування художньо-ментального досвіду вчителя музичного мистецтва в процесі фортепіанного навчання / О. Є. Реброва // Педагогічна освіта: теорія і практика. - 2012. - Вип. 12. - С. 402-407.
Abstract: У статті обґрунтовано запровадження в науковий обіг мистецької освіти категорій «художня ментальність», «художньо-ментальний досвід». Уточнено їх сутність. Показано застосування ментальних технік в процес фортепіанного навчання. Implementation of the “Artistic mentality” and “Art and mental experience” scientific categories are rationalized in this article by OlenaRebrova, meanings of this categories are defined. Experimental techniques using in the process of piano learning is described.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4299
Appears in Collections:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rebrova_2012.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.