Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4276
Назва: Міждисциплінарні та синтезуючі методичні засади стимулювання художньо-ментального досвіду майбутніх учителів музики та хореографії
Інші назви: Междисциплинарные и синтезирующие методические средства стимулирования художественно-ментального опыта будущих учителей музыки и хореографии
Interdisciplinary and synthesizing methods of stimulating artistic and mental experience of future music and choreography teachers
Автори: Реброва, Олена Євгенівна
Реброва, Елена Евгеньевна
Rebrova, Olena Yevgenivna
Ключові слова: духовність
ментальність
художньо-ментальний досвід
міждисциплінарність
методичні засоби
майбутні вчителі музичного мистецтва та хореографії
духовность
ментальность
художественно-ментальный опыт
междисциплинарность
методические средства
будущие учителя музыкального искусства и хореографии
spirituality
mentality
artistic and mental experience
interdisciplinary character
methodical means
future Music and Choreography teachers
Дата публікації: 2015
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Реброва О. Є. Міждисциплінарні та синтезуючі методичні засади стимулювання художньо-ментального досвіду майбутніх учителів музики та хореографії / О. Є. Реброва // Наука і освіта. - 2015. - № 2. - С. 101-106.
Короткий огляд (реферат): У статті дається пояснення педагогічного смислу поняття «ментальність» як основи духовності. Похідним від нього у галузі мистецтва та мистецької освіти стає «художньо-ментальний досвід», що позначає багатоаспектний феномен накопичення художнього досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії, який ґрунтується на осягненні різних факторів соціокультурного характеру: етноментальності, типів культури та професійних мен-тальних якостей. Уточнюється коректність наукового вислову «формування художньо-ментального досвіду». Подаються окремі методичні засоби впливу на ефективність такого формування, які пройшли експериментальну перевірку. В статье дается объяснение педагогического смысла понятия «ментальность» как основы духовности. Производным от них в области искусства и художественного образования становится «художественно-ментальный опыт», который обозначает многоаспектный феномен накопления художественного опыта будущих учителей музыкального искусства и хореографии, основанный на изучении различных факторов социокультурного характера: этноментальности, типов культуры и профессиональных ментальных качеств. Уточняется корректность научного выражения «формирование художественно-ментального опыта». Процесс формирования художественно-ментального опыта характеризуется (в отличие от процесса накопления опыта, его развития, в котором акцент делается на индивидуальном аспекте, на действии личности по накоплению знаний и умений их применять в различных условиях) целенаправленными действиями преподавателя или организатора учебного процесса, который выбирает такой формат воздействия, который стимулирует и улучшает накопление опыта, в том числе и художественно-ментального. Среди внедренных методических средств эффективными определены следующие принципы: принцип совместимости, интеграции видов учебной деятельности, рефлексии художественно-ментальных ресурсов личности, определения доминирующего типа профессиональной саморепрезентации; методы: обоснование художественно-смысловой нагрузки срока или ремарки, сравнения, голографического построения интонации. Указанные методические ресурсы применялись с акцентуацией их междисциплинарного и синтезирующего потенциала. The article determines the pedagogical meaning of the concept of mentality as the basis of spirituality. Their derivate in the field of Arts and Art Education is the artistic and mental experience, which means the multi-aspect phenomenon of gaining artis-tic experience of future Music and Choreography teachers, which is based on the studying of different factors of sociocultural character: ethnic mentality, types of culture and professional mental qualities. The accuracy of the scientific concept “artistic and mental experience formation” is specified. The process of forming artistic and mental experience is characterized by purposeful actions of a teacher or an education manager, who chooses such a form of influence, which stimulates and improves the process of gaining the experience, including artistic and mental (as distinguished from the process of gaining experience, its development, where special attention is paid to the individual aspect, to person’s acts aimed at obtaining knowledge and skills of their usage under different conditions). The author distinguishes the following efficient principles among the implemented methodical means: the principle of compatibility, reflection of artistic and mental personal recourses, the principle of determining the domi-nant type of professional self-presentation. Besides, the following methods are selected: substantiation of artistic meaning of a remark, comparison, holographic intonation structure. The above mentioned resources have been used with the focus on their interdisciplinary or synthesizing potential.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4276
Розташовується у зібраннях:2015

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rebrova.pdf243.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.