Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4075
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХижняк, Ірина Анатоліївна-
dc.contributor.authorХижняк, Ирина Анатолиевна-
dc.contributor.authorKhyzhniak, Iryna Anatoliivna-
dc.date.accessioned2019-09-30T09:14:08Z-
dc.date.available2019-09-30T09:14:08Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationХижняк І. А. Розвиток мовлення студентів-інофонів на заняттях з літератури інноваційними методами навчання / І. А. Хижняк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного унверситету імені К. Д. Ушинського. – 2018. – №4. – С.81-86.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4075-
dc.description.abstractУ статті розглянуто шляхи розвитку мовлення майбутніх філологів-інофонів під час вивчення літератури у процесі інноваційного навчання. Визначено педагогічні, психологічні та методичні умови ефективного застосування інноваційних методів під час навчання студентів-іноземців. Презентовано специфіку реалізації принципів розвитку умінь усного та писемного мовлення студентів засобами інноваційного навчання, зокрема портфоліо, фанфіки, twitter, viber, рольова гра тощо. Запропоновано шляхи розвитку мовленнєвих навичок студентів-іноземців філологічного профілю на основі сучасних інформаційно- комунікативних технологій. В статье рассмотртваются пути развития речи студентов-иностранцев при изучении литературы с помощью методов инновационного обучения. Преподаватели литературы все чаще сталкиваются с проблемой языкового барьера у студентов-иностранцев, не умением правильно оформить свои мысли и чувства, боязнью спонтанного говорения. Обозначено, что развитие речи студентов будет оптимальным и успешным именно с использованием информационно-коммуникативных технологий, а также инновационных методов обучения. Представлена методика развития устной и письменной речи с помощью разнообразных заданий, направленных на активизацию пассивного словарного запаса, запоминание определённых синтаксических конструкций, словосочетаний. С этой целью предлагается методика использования таких заданий: коллективный рассказ, «закончи предложение», ролевая игра, устное словесное рисование. Показана специфика реализации принципов развития умений устной и письменной речи студентов-иностранцев средствами Twitter, Viber –технологий, подскаст, а также методами портфолио, написания фанфиков. Some ways of developing non-native speaker students’ speech while studying Literature with the help of innovative teaching methods are considered in the article. Teachers of literature more often face the problem of the language barrier when dealing with foreign students, their disability to form their thoughts and feelings correctly and the fear of spontaneous speaking. It is determined that the development of students’ speech will be optimal and successful with the use of information and communication technologies as well as innovative teaching methods. The techniques enabling the development of oral and written speech using a variety of tasks aimed at enhancing their passive vocabulary, memorizing certain syntactic constructions, word combinations are presented. In this regard, a method of using such tasks is proposed: a collective story, «complete a sentence», a role-playing game, oral verbal drawing. The implementation specifics of the principles aimed at developing the skills of oral and written speech of foreign students using Twitter, Viber-technologies, podcast, including the portfolio methods and fan fiction is shown.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectінноваційні методиuk
dc.subjectпортфоліоuk
dc.subjectфанфікиuk
dc.subjecttwitter-технологіяuk
dc.subjectподкастuk
dc.subjectинновационные методыuk
dc.subjectпортфолиоuk
dc.subjectфанфикиuk
dc.subjecttwitter-технологияuk
dc.subjectподкастuk
dc.subjectinnovative methodsuk
dc.subjectportfoliouk
dc.subjectfan fictionuk
dc.subjecttwitter-technologyuk
dc.subjectpodcastuk
dc.titleРозвиток мовлення студентів-інофонів на заняттях з літератури інноваційними методами навчанняuk
dc.title.alternativeРазвитие речи студентов-инофонов с помощью инновационных методов обучения на занятиях по литературеuk
dc.title.alternativeDevelopment of the speech of non-native speaker students with the help of innovative teaching methods at the literature classesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iryna Khyzhniak.pdf163.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.