Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4008
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБузовська, Юлія Федорівна-
dc.contributor.authorBuzovska, Yuliia Fedorivna-
dc.date.accessioned2019-09-24T08:15:18Z-
dc.date.available2019-09-24T08:15:18Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationБузовська Ю. Ф. Діагностика рівнів підготовленості майбутніх судноводіїв до міжкультурної комунікації / Ю. Ф. Бузовська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2018. — № 5. — С. 91-96.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4008-
dc.description.abstractСтаттю присвячено проблемі підготовки майбутніх судноводіїв до міжкультурної комунікації засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено критерії та показники оцінювання рівня підготовленості курсантів до міжкультурного спілкування згідно з структурними компонентами такої підготовленості (мотиваційно-когнітивний, діяльнісно-креативний та особистісно-креативний), представлено методи діагностування. Результати констатувального діагностичного зрізу, отримані в експериментальній та контрольній групах, свідчать про низький рівень підготовленості курсантів до комунікації з представниками інших країн та культур, а також про необхідність спеціальної міжкультурної підготовки майбутніх судноводіїв. Future navigators’ training in cross-cultural communication is an important part of their professional training, because the professional activity of navigators is directly related to communication with representatives of other countries and cultures. Taking into account the component structure of future navigators’ training in cross- cultural communication (motivational-and-cognitive, activity-and-creativity-centred and personal-and-reflexive components), the criteria and indicators which can be used to diagnose proficiency levels in the designated activity are named in the article. The criteria of the investigated construct are, as follows: mindset- and content-oriented, operational-and-creative, and individual-and-evaluative. The characteristic of proficiency levels (high, satisfactory, low) demonstrated by Navigation Department cadets in communication within intercultural situations are also presented in the article.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectмайбутні судноводіїuk
dc.subjectпідготовленістьuk
dc.subjectкритерійuk
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk
dc.subjectметоди дослідженняuk
dc.subjectfuture navigatorsuk
dc.subjectpreparedness / proficiencyuk
dc.subjectcriterionuk
dc.subjectcross-cultural communicationuk
dc.subjectresearch methodsuk
dc.titleДіагностика рівнів підготовленості майбутніх судноводіїв до міжкультурної комунікаціїuk
dc.title.alternativeDiagnostics of future navigators’ proficiency levels in cross-cultural communicationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17.pdf182.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.