Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4004
Title: Особенности мотивации поведения детей дошкольного возраста в конфликтных ситуациях с игрушками
Other Titles: Features of motivation of behavior of preschool children in conflict situations with toys
Authors: Богуш, Алла Михайловна
Богуш, Алла Михайлівна
Bohush, Alla Mykhailivna
Абрамова, Лариса
Абрамова, Лариса
Abramova, Larisa
Keywords: конфликтная ситуация
общение взаимодействие
взаимоотношение
мотивация
двойная мотивация
жалобы
дети дошкольного возраста
взрослый
игрушки
conflict situation
complaint
communication
relationships
adults
children of preschool age
toys
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Богуш, А.М. Особенности мотивации поведения детей дошкольного возраста в конфликтных ситуациях с игрушками / А.М. Богуш, Л.Н. Абрамова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 1. — 73-83.
Abstract: В статье представленные параметры взаимоотношений дошкольников с «вмонтированными» конфликтными ситуациями значительно объективируют мотивацию поведения детей, что способствует более адекватному управлению становления личности дошкольника. The article places the results of experimental work on the identification of child complaints in conflict situations and toys, which is reflected in the behavior of children in the process of their interaction and communication in the presence of an adult. For children of different preschool age, games with water and water‒based toys were offered. The games were conducted in two variants: in one version, the children had to receive and return the broken toys to the adult, and in the second one ‒ the same year as the «Repair Bureau».
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4004
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf312.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.