Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3976
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧен, Цзицзян-
dc.contributor.authorЧен, Цзіцзян-
dc.contributor.authorCheng, Jijiang-
dc.date.accessioned2019-09-23T08:04:13Z-
dc.date.available2019-09-23T08:04:13Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationЧен Цзицзян. Психологический аспект проблемы исполнительской интерпретации композиторского замысла / Цзицзян Чен // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №3. – С. 29-39.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3976-
dc.description.abstractСтатья посвящена проблеме изучения психологических аспектовисполнительской интерпретации композиторского замысла впрофессиональной деятельности учителя музыки. Понимание ивоплощение композиторского замысла рассматриваются какспецифический вид деятельности, основанный на сложном комплексепсихических процессов. Выявляются такие психологическиекомпоненты этой деятельности как память, апперцепция,антиципация, ассоциативное мышление, визуально-звуковое иобразное мышление. Стаття присвячена проблемі вивчення психологічних аспектіввиконавської інтерпретації композиторського задуму у професійнійдіяльності вчителя музики. Розуміння і втілення композиторськогозадуму розглядаються як специфічний вид діяльності, заснованийна складному комплексі психічних процесів. Виявляються такіпсихологічні компоненти цієї діяльності як: пам’ять, апперцепція,антиципація, асоціативне мислення, візуально-звукове та образнемислення. The article is devoted to the study of the psychological aspects of themusical interpretation of the composer’s ideas in the professional workof the teacher of music. The understanding and realization of thecomposer’s ideas are considered as a specific type of activity. This activityis based on a complex set of mental processes. To identify suchpsychological interpretation of the composer’s ideas components asmemory, apperception, anticipation, associative thinking, visual, soundand creative thinking are shown.The competence of the future teacher of music includes the ability tounderstand and explain the student to perform a piece of music accordingto its composer’sidea. This is an actual pedagogical problem that requiresthe consideration of a range of issues of psychological and methodicalfeatures.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectкомпозиторский замыселuk
dc.subjectисполнительская интерпретацияuk
dc.subjectпсихический процессuk
dc.subjectдеятельностьuk
dc.subjectмузыкальный образuk
dc.subjectпамятьuk
dc.subjectкомпозиторський задумuk
dc.subjectвиконавська інтерпретаціяuk
dc.subjectпсихічний процесuk
dc.subjectдіяльністьuk
dc.subjectмузичний образuk
dc.subjectпам’ятьuk
dc.subjectcomposer’s ideauk
dc.subjectinterpretationuk
dc.subjectmental processuk
dc.subjectactivitiesuk
dc.subjectmusic imageuk
dc.subjectmemoryuk
dc.titleПсихологический аспект проблемы исполнительской интерпретации композиторского замыслаuk
dc.title.alternativeПсихологічний аспект проблеми виконавської інтерпретації композиторського задумуuk
dc.title.alternativeThe psychological aspect of the problem of interpretation of the composer’s ideauk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cheng Jijiang.pdf161.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.