Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3973
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Волкова, Юлія Ігорівна | - |
dc.contributor.author | Волкова, Юлия Игоревна | - |
dc.contributor.author | Volkova, Yuliia | - |
dc.contributor.author | Мировська, Ю. І. | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-23T07:45:59Z | - |
dc.date.available | 2019-09-23T07:45:59Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Волкова Ю. І. Педагогічні умови формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії / Ю. І. Волкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №3. – С. 15-24. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3973 | - |
dc.description.abstract | У статті розкрито педагогічні умови, реалізація яких сприятимеоптимізації формування художньо-комунікативних уміньмайбутніх учителів музики та хореографії у процесі фаховоїпідготовки на мистецьких факультетах університетів. Основнимиумовами виокремлено: створення творчого художньо-освітньогосередовища; стимулювання позитивної мотивації до художньо-комунікативної діяльності; розширення художньо-комунікативногодосвіду в галузі мистецько-педагогічного навчання; розвитокрефлексивної позиції майбутніх учителів музики та хореографії. В статье раскрываются условия формирования художественно-коммуникативных умений будущих учителей музыки ихореографии. Названные умения определяются как сложныйкомплекс педагогических действий, которые обеспечиваютпродуктивное художественное общение с произведениямиискусства. Такое общение с искусством происходит в процессеполифонического межличностного взаимодействия его участниковпосредством обмена художественной информацией, эмоциями,мыслями на основе восприятия-понимания, вербальной иисполнительской интерпретации художественных произведенийс целью профессионально-творческого самовыражения. This article discovers the forming conditions of the artistic andcommunicative skills of future music and choreography teachers. Theseskills are determined as a complex of the pedagogical methods that providethe efficient artistic engaging in the works of art. Such communication inthe Art is performed through the polyphonic interpersonal interaction of itsparticipants by means of the exchanging of artistic information, emotions,thoughts, based on perception-comprehension, verbal and performinginterpretation of the works of art with the purpose of the professional andcreative self-expression.The pedagogical conditions are determined and well-reasoned; theirrealization shall promote the optimization of the artistic and communicativeskills forming of future music and choreography teachers. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | художньо-комунікативні вміння | uk |
dc.subject | майбутні вчителі музики та хореографії | uk |
dc.subject | художественно-коммуникативные умения | uk |
dc.subject | педагогические условия | uk |
dc.subject | учителя музыки и хореографии | uk |
dc.subject | artistic and communicative skills | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.subject | music and choreography teachers | uk |
dc.title | Педагогічні умови формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики та хореографії | uk |
dc.title.alternative | Педагогические условия формирования художественно-коммуникативных умений будущих учителей музыки и хореографии | uk |
dc.title.alternative | Pedagogical forming conditions of artistic and communicative skills of future music and choreography teachers | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Volkova.pdf | 154.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.