Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3933
Title: Формування корпоративної культури і соціальної зрілості майбутнього педагога
Other Titles: Formation of prospective teachers’ corporate culture and social maturity
Формирование корпоративной культуры и социальной зрелости будущего педагога
Authors: Гнезділова, Кіра Миколаївна
Gnezdilova, Kira
Гнездилова, Кира Николаевна
Keywords: соціальна зрілість
корпоративна культура
потенціал педагога
соціальне середовище
corporate culture
future teacher
social maturity
teacher’s personal potential
социальная зрелость
корпоративная культура
потенциал педагога
социальная среда
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Гнезділова К. М. Формування корпоративної культури і соціальної зрілості майбутнього педагога / К. М. Гнезділова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №4. - С. 20-23.
Abstract: У зв’язку з реформаційними й модернізаційними процесами у вітчизняній освіті порушуються питання підготовки майбутніх педагогів, які будуть здатні швидко адаптуватися у різних соціальних середовищах. Важливим чинником у швидкості перебігу цього процесу відіграє соціальна зрілість і рівень сформованості власної корпоративної культури педагога. У статті автором доведено, що соціальна зрілість майбутнього педагога як ступінь розвитку його особистості сприяє формуванню власної корпоративної культури у закладі вищої освіти. The system of education in Ukraine is going through intensive reforming and modernization. The importance of further research regarding the issues which pertain the strategies for developing a corporate culture of an educational institution and a university community corporate culture is emphasized in the article. The educational environment in the higher education institution is a favourable factor that could be used to develop the future teacher’s corporate culture. It contributes to the development of the future teachers’ self-development, the development of their personal potential and social maturity. he concept of the future teacher’s corporate culture refers to a wide scope of how teachers realize the corporate goals and values of the educational institution. It covers the norms of the professional groups and how these norms are observed and shared within teachers’ professional activities. It also regulates relations with representatives of other social groups involved in the institution. It expresses the desire to promote the positive image of an educational institution. The content and features of the teacher’s corporate culture reflect the corporate culture of an educational institution. So, the teachers’ corporate culture and social maturity optimize the process of socialization to the professional activity within the educational environment, helps to get involved into different responsibilities performed by the faculty. В связи с реформационными и модернизационных процессов в отечественном образовании затрагиваются вопросы подготовки будущих педагогов, которые будут способны быстро адаптироваться в различных социальных средах. Важным фактором в скорости течения этого процесса играет социальная зрелость и уровень сформированности собственной корпоративной культуры педагога. В статье автором доказано, что социальная зрелость будущего педагога как степень развития его личности способствует формированию собственной корпоративной культуры в учреждении высшего образования.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3933
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kira Gnezdilova.pdf152.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.