Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3880
Title: Діагностика підготовленості учнів-саксофоністів у закладах позашкільної спеціалізованої освіти
Other Titles: Diagnostics of students-saxophonists’ professional preparedness in institutions of extra-school specialized education
Authors: Ян Яньчі
Yan Yanchi
Keywords: інтерв’ювання
рівень професійної підготовки
учень-саксофоніст
викладач класу саксофона
професійні музиканти
interviewing
level of professional training
student-saxophonist
saxophone teacher
professional musicians
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Ян Яньчі. Діагностика підготовленості учнів-саксофоністів у закладах позашкільної спеціалізованої освіти / Ян Яньчі // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 119-123
Abstract: У статті висвітлено діагностику стану підготовленості учнів-саксофоністів у закладах позашкільної спеціалізованної освіти; також аналізуються проблеми та можливості удосконалення виконавської підготовки учнів-початківців. Проведено інтерв’ювання професійних музикантів різних духових спеціальностей; викладачів та випускників закладів позашкільної спеціалізованої освіти класу саксофона; визначено рівень і якість професійної підготовки учнів-випускників. Дійшли висновку, що одним із суб'єктивних чинників ефективної ранньої професійної адаптації учнів-саксофоністів є схильність до колективної діяльності, яка визначає інтенсивність, усталеність і тривалість зацікавленості, мотивації, активності, волі до освоєння обраної спеціальності. Modern requirements to graduates of institutions of out-of-school specialized education – children's music schools and children's art schools and socio-economic realities necessitate internally systemic changes, development and implementation of new approaches to the formation of organizational, methodological and didactic content of the primary professional Musical training in some instrumental specialties, including saxophone, focused on collective performance activity. The revealed contradictions form the scientific problem of the research are as follows: the absence of a project-theoretical and organizational-methodological toolkit, on the basis of which practising teachers could form students’ professionally oriented thinking from the first form, improve the process and the results of the initial preparation of saxophone students, the basis of their professional sphere being the ensemble and orchestra performance.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3880
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yan Yanchi-2017-2.pdf236.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.