Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСокаль, Марія Анатоліївна-
dc.contributor.authorSokal, Mariia Anatoliivna-
dc.date.accessioned2019-09-13T12:08:18Z-
dc.date.available2019-09-13T12:08:18Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНауковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2017. — № 5. — С. 112-116.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3873-
dc.description.abstractУ статті розглянуто питання лінгводидактичної підготовки вчителя до роботи з етнокультурною інформацією. Розкрито актуальність соціокультурної спрямованості сучасної мовної освіти, вивчення мови у нерозривному зв’язку з культурою українського народу. Визначено принципи відбору дидактичного матеріалу для навчання мови в лінгвокраїнознавчому аспекті. Продемонстровано етнокультурну орієнтацію мовних одиниць різних рівнів. Запропоновано особливі методичні прийоми презентації народознавчої інформації. The formation of the students’ sociocultural competence is one of the basic requirements for the process of studying the Ukrainian language at school. The socio-cultural content line of linguistic education concerns the sphere of development of the individual’s culture in all its aspects. As a reflection of the national culture, the language should be studied in indissoluble connection with the assimilation of the ethnos culture, therefore one of the urgent tasks of modern linguodidactics is to find ways to introduce linguocultural information into the educational process and to use the results of scientific research in the methodical training targeted to the future teachers.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсоціокультурна компетентність учнівuk
dc.subjectмайбутній вчитель української мовиuk
dc.subjectлінгвокраїнознавча підготовкаuk
dc.subjectлінгвокультурний підхідuk
dc.subjectетнокультурний зміст мовних одиницьuk
dc.subjectpupils’ socio-cultural competenceuk
dc.subjectfuture teacher of the Ukrainian languageuk
dc.subjectlinguistic-cultural studiesuk
dc.subjectlinguocultural approachuk
dc.subjectethno-cultural content of linguistic unitsuk
dc.titleПідготовка вчителя до реалізації лінгвокультурного підходу в курсі української мовиuk
dc.title.alternativeTeacher training for implementing the lingvocultural approach in the course of the ukrainian languageuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22.pdf266.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.