Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3866
Title: Особливості розвитку пізнавального інтересу в дошкільників засобами ікт
Other Titles: Some features of the development preschoolers’ cognitive interest by means of information and communication technologies
Authors: Нестеренко, Вікторія Володимирівна
Мардарова, Ірина Костянтинівна
Нестеренко, Виктория Владимировна
Мардарова, Ирина Константиновна
Nesterenko, Victoria Volodymyrivna
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Keywords: пізнавальний інтерес
діти дошкільного віку
майбутні вихователі
інформаційно-комунікаційні технології
cognitive interest
preschool children
future educators
information and communication technologies
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2017. — № 5. — С. 71-76.
Abstract: У статті проаналізовані погляди вчених з проблеми розвитку пізнавального інтересу в дітей дошкільного віку; розглянуто трактування вченими поняття «пізнавальний інтерес». Обґрунтовано доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій як ефективного засобу розвитку пізнавального інтересу в дітей в умовах дошкільного навчального закладу; наведено приклади комп’ютерних ігор, пізнавальних мультфільмів, презентацій, телевізійних передач для дітей. Описано процес підготовки майбутніх вихователів до їх застосування у роботі з дітьми дошкільного віку. Some views of scientists on the development of preschool children’s cognitive interest are analysed in the article. Interest is a prerequisite for the organization of educational and cognitive activity, the development of children’s cognitive abilities and initiative, the breeding of their desire to comprehend the essence of phenomena, the strengthening of their skills to learn and comprehend the learning material, etc. Under favourable conditions, interest, acting as a means of living cognition, is subsequently transformed into a firm trait of character which is so necessary in further schooling. To overcome the difficulties associated with instability of preschool aged children’s cognitive interest requires that educators should modernize the educational process and, consequently, search for and apply the latest learning technologies.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3866
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf286.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.