Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3860
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарпова, Елла Едуардівна-
dc.contributor.authorКононенко, Наталія Вячеславівна-
dc.contributor.authorКарпова, Элла Эдуардовна-
dc.contributor.authorКононенко, Наталия Вячеславовна-
dc.contributor.authorKarpova, Ella Eduardivna-
dc.contributor.authorKononenko, Nataliya Vyacheslavivna-
dc.date.accessioned2019-09-13T10:25:08Z-
dc.date.available2019-09-13T10:25:08Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНауковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2017. — № 5. — С. 39-42.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3860-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано проблему формування у майбутніх педагогів дошкільної освіти як якісного нового рівня пізнання і осмислення педагогічних явищ і процесів, що характеризують їх професійну діяльність у сучасних умовах глобалізації, інтенсифікації, інформатизації всіх напрямів розвитку суспільства і зокрема освіти. Розкрито природу і сутність системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти, її характерні ознаки і дидактичні передумови формування в процесі професійної підготовки у вищому навчальному закладі. The need to study the systemic quality of knowledge, the prerequisites for its formation while training specialists in the university is stipulated by the recognition of the systemic nature of the material world and the systemic nature of human activity which transforms this world. Systemic thinking is recognized as the most important type of productive thinking, which in the teacher's work facilitates the effective use of innovative pedagogical technologies, full consideration of students’ individual characteristics and conditions for their development. Systemic thinking presupposes the possession of a systemic approach as a methodology for solving pedagogical problems and the presence of the systemic nature of knowledge as its adequate reflection in the teacher’s mind. This allows us to consider the system of knowledge as a special quality the elements and properties of which are formed in the process when a human masters the surrounding world.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсистемність знаньuk
dc.subjectпрофесійно-педагогічні знанняuk
dc.subjectформування системності знаньuk
dc.subjectпедагогічні передумовиuk
dc.subjectмайбутні педагоги дошкільної освітиuk
dc.subjectsystematic knowledgeuk
dc.subjectprofessional-pedagogical knowledgeuk
dc.subjectformation of systematic knowledgeuk
dc.subjectpedagogical preconditionsuk
dc.subjectfuture teachers of preschool educationuk
dc.titleСистемність професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти та її формування у ВНЗuk
dc.title.alternativeSystemicity of professional pedagogical knowledge of the future preschool teachers and its formation in the universityuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf244.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.