Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДовжук, Натела Шарденівна-
dc.contributor.authorDovzhuk, Natela Shardenіvna-
dc.date.accessioned2019-09-13T08:05:59Z-
dc.date.available2019-09-13T08:05:59Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНауковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2017. — № 4. — С. 22-27.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3845-
dc.description.abstractУ статті визначено зміст і структуру професійної адаптації майбутніх викладачів медико-біологічних дисциплін в умовах магістерської підготовки у вищих закладах освіти. Обґрунтовано зміст професійної адаптації майбутніх викладачів медико-біологічних дисциплін в умовах магістерської підготовки у вищих закладах освіти. Визначено структурні компоненти професійної адаптації майбутніх викладачів медико-біологічних дисциплін в умовах магістерської підготовки у вищих закладах освіти: аксіологічно-ціннісний, когнітивний, операційно-технологічний, діяльнісно-рефлексивний. The content and structure of the professional adaptation of future teachers specialized in Medical and Biological disciplines under conditions of master's training in higher educational institutions are defined in the article. The content of professional adaptation of future teachers specialized in Medical and Biological disciplines under conditions of master's training in higher educational institutions is substantiated, it covers the theoretical foundations of the personal I(self)-concept within their professional development, psychological and pedagogical principles of person’s professional development and self-development under conditions of scientific, pedagogical and research activities in higher educational establishments, psychophysiology, psychology and occupational health, formation of professional competence of the teacher specialized in Medical and Biological disciplines, psychological-pedagogical reflection, introspection and professional motivation for further professional improvement and creative professional development, educational excellence, educational and professional success.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectструктураuk
dc.subjectзміст професійної адаптаціїuk
dc.subjectмагістерська підготовкаuk
dc.subjectвищі заклади освітиuk
dc.subjectмайбутні викладачі медико-біологічних дисциплінuk
dc.subjectпрофесійне становленняuk
dc.subjectпрофесійний розвитокuk
dc.subjectstructureuk
dc.subjectcontent of professional adaptationuk
dc.subjectmaster's traininguk
dc.subjecthigher educational institutionsuk
dc.subjectfuture teachers of medical and biological disciplinesuk
dc.subjectprofessional improvementuk
dc.subjectprofessional developmentuk
dc.titleЗміст і структура пропедевтичної професійної адаптації майбутніх викладачів медико-біологічних дисциплін в умовах магістерської підготовки у вищих закладах освітиuk
dc.title.alternativeContents and structure of propedeutical professional adaptation of future teachers specialized in medical-biological disciplines under conditions of master training in higher educational establishmentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf249.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.