Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3811
Title: Формування художньо-ціннісного ставлення до мистецтва в майбутніх учителів музики
Other Titles: Formation of art-value attitude to art in future music teachers
Authors: Жень Сінь Ян
Ren XinYang
Keywords: value
scientific approach
axiology
holistic education
artistic and value-centred
цінність
художньо-ціннісне ставлення
науковий підхід
аксіологія
холістська освіта
фахова підготовка майбутнього вчителя музики
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Жень Сінь Ян Формування художньо-ціннісного ставлення до мистецтва в майбутніх учителів музики / Ян Жень Сінь // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №2. - С. 36-41.
Abstract: The article is devoted to the study of the problem related to the formation of the future Music teachers’ artistic value-centred attitude towards arts. The formation of the value-centred attitude in the context of training future Music teachers is considered as one of the most urgent problems of modern higher education. It is connected with the fact that active interaction with musical art and its artistic content allows those who perceive it to form their own, culturally and spiritually oriented system of value orientations.The value-centred attitude is interpreted as a person’s internal position, a sign of person’s social and cultural existence, it displays a conglomerate of personal and public priorities of its presenter. The aim of the article is defined as the justification of scientific approaches, the methodological impact of which on the formation of the future Music teachers’ artistic and value-centred attitude to arts can be considered the most effective one. The future Music teachers’ artistic and value-centred attitude to arts is defined as a subjective awareness of artistic values that guide the process of perception and understanding of the musical art and its spiritual meanings. The result of this attitude is the recognition of the phenomena of the musical art and activities associated with it as personally significant and internally motivating. У статті висвітлено сутність і зміст феномена художньо-ціннісного ставлення до творів мистецтва, зокрема в контексті фахової підготовки майбутніх учителів музики. Обґрунтовано наукові підходи щодо формування художньо-ціннісного ставлення майбутніх учителів музики, впровадження яких у систему фахової підготовки студентів вважаються автором найбільш ефективними і впливовими. Розкрито зміст визначених наукових підходів (аксіологічного, особистісного, емоційно-комунікативного та холістського) як методологічного підґрунтя для розробки методики формування художньо-ціннісного ставлення в майбутніх учителів музики до творів мистецтва.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3811
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ren XinYang.pdf286.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.