Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3648
Назва: Методика формування рефлексивних умінь майбутніх учителів музики
Інші назви: Methods enabling the formation of the future music teachers’ reflexive skills
Автори: Мінь Шаовей
Min Shaowei
Ключові слова: рефлексивні вміння
актуалізаційний етап
пропедевтичний етап
інтерактивний етап
дослідницький етап
reflexive skills
actualization stage
propaedeutic stage
interactive stage
research-centred stage
Дата публікації: 2017
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Мінь Шаовей Методика формування рефлексивних умінь майбутніх учителів музики / Мінь Шаовей // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. - 2017. - № 2. - С. 62-67.
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена обґрунтуванню методики формування рефлексивних умінь майбутніх учителів музики. Висвітлено методологічні підходи і принципи, на основі яких обґрунтовано педагогічні умови формування рефлексивних умінь студентів у процесі фортепіанної підготовки в педагогічних університетах. Визначено етапи формування рефлексивних умінь майбутніх учителів музики, в процесі яких мреалізуються кластери інноваційних та модифікованих методів, що забезпечують зростання показників рефлексивних умінь у майбутніх фахівців. The specificity of Music teacher’s activity is based on innovational nature of musical information which is to be perceived, processed, interpreted and rendered in the process of pedagogical interaction. This requires from a teacher cognition and understanding of one’s inner world, emotions. This kind of cognition and understanding is provided by formed reflexive skills which, in the context of the Music teacher’s activity, are interpreted as a personal and professional meta-formation manifested in cognitive mastering of self-research means, self-analysis, correction and prediction of results, it ensures success of the future music teacher’s training in piano. The article is devoted to the contents of all the stages according to the author’s methods aimed at the formation of the future music teachers’ reflexive skills in the process of training them in playing the piano elaborated on the basis of the analysis of the structure of the studied phenomenon. The task of the forming experiment was to realize the pedagogical conditions which were proved to be efficient in the course of the research. These conditions are: transformation of the individual qualities into the professional ones; creation of the reflexive and communicative environment on the basis of the acmeological potential of self-analysis and self-evaluation; actualization of students’ subjective reflexive position; activation of students’ positive attitude towards self-correction through the introduction of coaching technologies.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3648
Розташовується у зібраннях:2017

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shaowei-2017-2.pdf261.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.