Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3506
Title: | Будинок сиріт як осередок творення виховної системи у Польщі (1918-1939 рр.) |
Other Titles: | An orphanage as a centre of creation of educational system in Poland (1918-1939) |
Authors: | Чепіль, М. Chepil, M. Яким, Ю. Jakym, J. |
Keywords: | будинок сиріт зміст форми і методи виховання діти-сироти міжвоєнний період Польща orphanage content forms and methods of education children-orphans interwar period Poland |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Чепіль М., Яким Ю. Досвід Будинок сиріт як осередок творення виховної системи у Польщі (1918-1939 рр.) / М. Чепіль, Ю. Яким // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2012. – № 1-2. – С. 141-149. |
Abstract: | У статті висвітлено внесок польських педагогів міжвоєнного періоду у теорію і практику виховання дітей у будинках сиріт, який вони вважали другим сімейним будинком для новоприбулої дитини. Акцентовано увагу на умови перебування дітей, зміст і напрями виховання, форми організації суспільного дитячого життя, новаторські методи виховання у будинках сиріт досліджуваного періоду. The article highlights the contribution of Polish pedagogues of the interwar period to the theory and practice of education of children in orphanages which they considered to be the second family home for a newly arrived child. Attention is paid to the conditions of living of children, content and trends of education, forms of organization of social life of children, innovative methods of education in orphanages of the researched period. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3506 |
Appears in Collections: | 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Маriya Chepil, Jurij Jakym.pdf | 533.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.