Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3473
Title: Педагогічні умови формування рефлексивної культури у фаховій підготовці майбутніх інженерів-будівельників
Other Titles: Pedagogical conditions enabling the formation of the future civil engineers’ reflexive culture in the process of their professional training
Authors: Сидорчук, Наталія Леонідівна
Sydorchuk, Nataliia
Keywords: фахова підготовка майбутніх інженерів-будівельників
рефлексивна культура майбутніх інженерів-будівельників
педагогічні умови формування рефлексивної культури майбутніх інженерів
professional training of future civil engineers
reflexive culture of future civil engineers
pedagogical conditions enabling the formation of the future civil engineers’ reflexive culture
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Сидорчук Н. Л. Педагогічні умови формування рефлексивної культури у фаховій підготовці майбутніх інженерів-будівельників / Н. Л. Сидорчук // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 3. — С. 105-109.
Abstract: У статті обґрунтовано педагогічні умови формування рефлексивної культури майбутніх інженерів-будівельників у процесі фахової підготовки: наступність і поетапність формування рефлексивної культури у ході фахової підготовки студентів, що забезпечує усвідомлення майбутніми інженерами-будівельниками сутності рефлексивної культури та її значущості у професійній діяльності, становлення їхньої професійно зорієнтованої рефлексивної позиції; The article studies the pedagogical conditions enabling the formation of the future civil engineers’ reflexive culture in the process of their professional training, continuity and phased formation of reflexive culture during the training, provides the awareness of future civil engineers of the nature of reflexive culture and its significance in professional activities, the establishment of professionally oriented reflexive position; educational and methodologi- cal support formation of future engineers’ knowledges about the reflexive culture and reflexive skills; creating reflexive environment of the educational process and using the informal training potential for involving students into reflexive activity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3473
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17.pdf542.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.