Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСалтановська, Надія Іванівна-
dc.contributor.authorSaltanovska, Nadiia-
dc.date.accessioned2019-08-29T08:32:30Z-
dc.date.available2019-08-29T08:32:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationСалтановська Н. І. Розвиток геометричної компетентності учнів початкових класів у процесі реалізації наступності з основною школою / Н. І. Салтановська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 3. — С. 99-104.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3472-
dc.description.abstractУ статті розглядається питання розвитку геометричної компетентності учнів загальноосвітнього навчального закладу. Геометрична компетентність, як складова математичної компетентності, має бути сформована у школярів, зокрема, у випускників загальноосвітніх навчальних закладів, оскільки вона необхідна у повсякденному житті. Стереометричні уявлення, як складова геометричної компетентності, розпочинають формуватися ще у дошкільному віці і продовжують розвитися впродовж навчання у школі. Чільне місце у цьому процесі належить реалізації принципу наступності. Modern high-tech society makes high demands on the mathematical competence of secondary school leavers. Development of geometric competence as one of the components of students’ mathematical training remains a prob- lem. Formation and development of stereometric representations as one of the components of the geometric compe- tence possessing practical significance remain relevant. The above problem can be successfully resolved on condi- tion that the principle of continuity is implemented into the teaching / learning process. This determined the aim of the article, in particular: to show the expediency and necessity of realization of continuity in the formation process of geometric competence of elementary and primary schools pupils, in the development of stereometric representa- tions, to be more precise.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectгеометрична компетентністьuk
dc.subjectскладові геометричної компетентностіuk
dc.subjectпринцип наступностіuk
dc.subjectgeometric competenceuk
dc.subjectcomponents of geometric competenceuk
dc.subjectthe principle of continuityuk
dc.titleРозвиток геометричної компетентності учнів початкових класів у процесі реалізації наступності з основною школоюuk
dc.title.alternativeDevelopment of geometrical competency in the process of continuity at comprehensive schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf549.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.