Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРозум, Катерина Вікторівна-
dc.contributor.authorRozum, Kateryna Viktorivna-
dc.date.accessioned2019-08-20T12:34:34Z-
dc.date.available2019-08-20T12:34:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationРозум К. В. Експериментальна модель формування готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання і розв’язання конфліктів у навчально- виховній роботі з учнями / К. В. Розум // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 7-8. — С. 172-179.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3328-
dc.description.abstractСтаття присвячена висвітленню сутності експериментальної моделі формування готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання та розв’язання конфліктів у навчально–виховній роботі з учнями, що лягла в основу формувального експерименту з підготовки студентів до зазначеної діяльності. The article reviews an essence of experimental model of formation of readiness of future teachers of a humanitarian profile for prevention and a resolution of conflicts in teaching and educational work with pupils, as pedagogical conditions of realization of the specified model acted: stimulation of development of moral, emotional and strong–willed qualities of future teachers of humanitarian disciplines; creation of the tolerant environment in student’s group; saturation of teaching and educational process by active methods, the resolutions of conflicts promoting formation at future teachers of skills.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectекспериментальна модельuk
dc.subjectмайбутні вчителі гуманітарного профілюuk
dc.subjectготовність до запобігання і розв’язання конфліктівuk
dc.subjectexperimental modeluk
dc.subjectfuture teachers of a humanitarian profileuk
dc.subjectreadiness for prevention and resolution of conflictsuk
dc.titleЕкспериментальна модель формування готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання і розв’язання конфліктів у навчально- виховній роботі з учнямиuk
dc.title.alternativeExperimental model of formation of readiness of future teachers of a humanitarian profile for prevention and a resolution of conflicts in teaching and educational work with pupilsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rozum.pdf705.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.