Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/325
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВан, Джун-
dc.contributor.authorVan, Dzhun-
dc.date.accessioned2018-09-13T07:42:56Z-
dc.date.available2018-09-13T07:42:56Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationВан Джун. Психологічні особливості самосприйняття як фактор соціалізації підлітків : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Ван Джун; наук. кер. М. Ф. Будіянський; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 2009. – 229 с.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/325-
dc.description.abstractДисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей самосприйняття як фактору соціалізації підлітків. Самосприйняття розглядається й як психічний пізнавальний процес, спрямований на власний світ суб’єкту, і як продукт самосвідомості, що виступає складним за своєю структурою онтогенетичним утворенням особистості. Виявлено, що специфіка самосприйняття молодшого підлітка залежить від поєднання когнітивної компоненти, яка відбиває самопізнання, оцінку свого «Я», власних якостей і здібностей; емоційної компоненти, яка відбиває ставлення до себе; конативної компоненти, яка втілює готовність до дій, спрямованих на самомоделювання, ідентифікацію. Модифіковано тест-опитувальник В.В. Століна, С.Р. Пантелєєва «Самовідношення», з метою його використання для осіб підліткового віку. Доведено й описано кореляційні зв’язки між показниками індивідуальної соціальної ситуації розвитку та самовідношення, акцентуацій особистості. З’ясовано соціальний склад референтних осіб і структуру емоційно-комунікативної спрямованості й ціннісних відношень до «Я» дитини на кожному з етапів молодшого підліткового періоду, який розкриває ієрархію найбільш розповсюджених агентів соціалізації. Емпірично визначено типи самосприйняття в підлітків, розкрито їх психологічну характеристику в контексті акцентуацій особистості. Вивчено специфіку індивідуальної соціальної ситуації розвитку кожного типу, що дозволило довести припущення, що самосприйняття підлітків є онтогенетичним феноменом, який виступає в цьому віці як динамічне утворення і є фактором, що впливає на становлення та ієрархію якісних характеристик індивідуальної соціальної ситуації розвитку дитини. The Dissertation is devoted to be research of psychological features of self-perception as a factor of socialization of adolescents. Self-perception is examined and as a psychical cognitive process, directed at self-cognition and evaluation of one’s own ego, of one’s own qualities and capabilities and is a complex structure of ontogenetic formation of personality. It has been found that specificity of self-perception of junior adolescents depends on combination of the cognitive component, which reflects self-cognition, evaluation of adolescent ego, his own qualities and capabilities; on the emotional component, which represents the adolescent attitude towards himself; on the conative component which represents readiness to actions directed at self-modelling and identification. The test-questionnaire named “self-Relationship” by V.V. Stolin, S.R. Pantileev has been modified for subsequent use for adolescents. The cross-correlation between the indexes of individual social development situation and self-relationship, personality accentuation described and proved. The social structure of referential individuals and structure of emotional communicative direction and value relationships are disclosed for the child “ego” for each of the stages junior adolescent period which exposes the hierarchy of the most widespread agents of socialization. The types self-perception are empirically singled out for adolescents, their psychological description in the context of personality accentuation are exposed . The specific of individual social development situation in each of the type been studied that allowed to suppose that self-perception of adolescents is an ontogenetic phenomenon, which comes forward at this age as dynamic formation and is a factor which influences the development and hierarchy of high-quality characteristics of individual social development situation of child.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д.Ушинськогоuk
dc.subjectсоціалізація підлітківuk
dc.subjectіндивідуальна соціальна ситуація розвиткуuk
dc.subjectсамосприйняттяuk
dc.subjectструктура самосприйняттяuk
dc.subjectтипи самосприйняттяuk
dc.subjectсамовідношенняuk
dc.subjectsocialization of adolescentsuk
dc.subjectindividual social development situationuk
dc.subjectself-perceptionuk
dc.subjectstructure of self-perceptionuk
dc.subjecttypes of self-perceptionuk
dc.subjectself-relationshipuk
dc.titleПсихологічні особливості самосприйняття як фактор соціалізації підлітківuk
dc.title.alternativePsychological peculiarities of self-perception as a factor of socialization of adolescentsuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВАН ДЖУН (1).pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.