Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3253
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Глазкова, І. Я. | - |
dc.contributor.author | Glazkova, I. Ya. | - |
dc.date.accessioned | 2019-08-20T06:43:18Z | - |
dc.date.available | 2019-08-20T06:43:18Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Глазкова І. Я. Проблема подолання педагогічної занедбаності підлітків як бар’єра професійної діяльності вчителя в роботах науковців Німеччини / І. Я. Глазкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 5-6. — С. 207-211. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3253 | - |
dc.description.abstract | В статье рассмотрена проблема преодоления педагогической запущенности как барьера профессиональной деятельности учителей. Раскрыты сущность и компоненты феномена «компетентность преодоления педагогических барьеров». Исследуются позиции ученых Германии относительно преодоления педагогической запущенности подростков. The article considers the problem of overcoming of adolescents’ educational neglect as barrier of teachers’ professional activities. The author grounds the essence of binary concept “pedagogical barrier”. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | pedagogical neglection | uk |
dc.subject | pedagogical barrier | uk |
dc.subject | competence in overcoming of pedagogical barriers | uk |
dc.subject | педагогічно занедбані діти та підлітки | uk |
dc.title | Проблема подолання педагогічної занедбаності підлітків як бар’єра професійної діяльності вчителя в роботах науковців Німеччини | uk |
dc.title.alternative | The problem of overcoming of adolescents’ educational neglect as barrier of teachers’ professional activities in the work of the scientists of Germany | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2014 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.