Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГлазкова, І. Я.-
dc.contributor.authorGlazkova, I. Ya.-
dc.date.accessioned2019-08-20T06:43:18Z-
dc.date.available2019-08-20T06:43:18Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationГлазкова І. Я. Проблема подолання педагогічної занедбаності підлітків як бар’єра професійної діяльності вчителя в роботах науковців Німеччини / І. Я. Глазкова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 5-6. — С. 207-211.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3253-
dc.description.abstractВ статье рассмотрена проблема преодоления педагогической запущенности как барьера профессиональной деятельности учителей. Раскрыты сущность и компоненты феномена «компетентность преодоления педагогических барьеров». Исследуются позиции ученых Германии относительно преодоления педагогической запущенности подростков. The article considers the problem of overcoming of adolescents’ educational neglect as barrier of teachers’ professional activities. The author grounds the essence of binary concept “pedagogical barrier”.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectpedagogical neglectionuk
dc.subjectpedagogical barrieruk
dc.subjectcompetence in overcoming of pedagogical barriersuk
dc.subjectпедагогічно занедбані діти та підліткиuk
dc.titleПроблема подолання педагогічної занедбаності підлітків як бар’єра професійної діяльності вчителя в роботах науковців Німеччиниuk
dc.title.alternativeThe problem of overcoming of adolescents’ educational neglect as barrier of teachers’ professional activities in the work of the scientists of Germanyuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30.pdf500.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.