Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3245
Title: Духовна культура особистості, як основа позитивного іміджу вчителя
Other Titles: Spiritual culture of personality as the basis of positive image of teachers
Authors: Бриль, Г. К.
Keywords: духовна культура
духовність
особистість
позитивний імідж вчителя
якості педагога
spiritual culture
spirituality
personality
positive image of teacher
teacher’s qualities
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Бриль Г. К. Духовна культура особистості, як основа позитивного іміджу вчителя / Г. К. Бриль // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 5-6. — С. 145-151.
Abstract: У статті розглянуто питання духовної культури особистості як основи позитивного іміджу вчителя; проаналізовано сукупність положень, що становлять теоретико–методологічну основу дослідження формування позитивного іміджу вчителя та розвитку його духовної культури; визначено провідні тенденції, принципи, психолого–педагогічні умови й технології розвитку духовної культури майбутніх учителів. The article brings up some issues on spiritual culture of personality as the basis of positive image of a teacher; analyzes a set of theses that constitute the theoretical and methodological basis of research on formation of positive image of teachers and their spiritual culture. Spiritual culture of a teacher is considered to be an integral personal quality that determines its focus on creating own values and informative field; a way of mastering basic value orientation in professional life; a measure of assigning and updating of spiritual values.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3245
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22.pdf519.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.