Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3205
Title: | Лінгводидактичні аспекти коректного інтерпретування сегментації потоку мовлення (на матеріалі україномовного та китаємовного жіночого ділового дискурсу) |
Other Titles: | Linguodidactic aspects dealing with the correct interpretation of speech continuum delimitation (based on the material of the ukrainian and chinese female business discourse) |
Authors: | Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna |
Keywords: | сегментації потоку мовлення україномовне та китаємовне жіноче ділове мовлення (дискурс) коректне інтерпретування speech continuum delimitation Ukrainian and Chinese female business speech correct interpretation |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Попова О. В. Лінгводидактичні аспекти коректного інтерпретування сегментації потоку мовлення (на матеріалі україномовного та китаємовного жіночого ділового дискурсу) / О. В. Попова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 3-4. — С. 181-188. |
Abstract: | В статті розглядаються лінгводидактичні аспекти коректного інтерпретування сегментації потоку україномовного та китаємовного жіночого ділового мовлення; виявлено особливості сегментації досліджуваного дискурсу на різних фонетичних підрівнях; проаналізовано труднощі і засоби адекватного тлумачення семантики фонетичного членування фемінного ділового мовлення на матеріалі української і китайської мов. The article deals with the linguodidactic aspects devoted to the correct interpretation of the Ukrainian and Chinese female business speech continuum delimitation; the peculiarities of the designated discourse delimitation at different phonetic sublevels are specified; the difficulties as well as the means of adequate interpretation of the female business speech delimitation based on the material of the Ukrainian and Chinese languages are analyzed. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3205 |
Appears in Collections: | 2014 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.