Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3104
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОсипова, Тетяна Юріївна-
dc.contributor.authorОсипова, Татьяна Юрьевна-
dc.contributor.authorOsipova, Tetyana Yuryivna-
dc.date.accessioned2019-08-14T08:44:20Z-
dc.date.available2019-08-14T08:44:20Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationОсипова Т. Ю. Активізація позитивної мотиваційної спрямованості як константи здійснення педагогічного наставництва / Т. Ю. Осипова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 1-2. — С. 57-63.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3104-
dc.description.abstractСтаття присвячена визначенню сутності позитивної мотиваційної спрямованості майбутніх учителів як константи здійснення педагогічного наставництва в майбутній професійній діяльності, наголошено, що значну роль у формуванні особистості майбутніх учителів, їхньому професійному й особистісному розвитку відіграє педагог–наставник, визначено мотиви здійснення педагогічного наставництва. The article is devoted to the definition of concepts «motive», «motivation», «motivation of professional and educational activities,» as well as the essence of positive motivational orientation of future teachers as constant of pedagogical mentoring in future professional activity. The author emphasizes that a teacher – mentor plays a significant role in formation of personality of future teachers, their professional and personal development. The main aims of mentor are to help students in self– determination, to motivate them to make an independent judgment to identify, select and adjust the realization of their personal perspectives, life, professional development, as well as the implementation of teacher mentoring in their future professional activity. It is determined that the motives of pedagogical mentoring are the following: activity motives, motives of self development, positional motives, motives of cooperation. Three plans of correspondence of psychological characteristics of a person to the accomplishment of mentoring activity are identified: a tendency to pedagogical mentoring, personal orientation on pedagogical mentoring and involvement in the pedagogical interaction.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectбудущие учителяuk
dc.subjectмотивuk
dc.subjectмайбутні вчителіuk
dc.subjectпотребаuk
dc.subjectмотиваціяuk
dc.subjectпедагогічна діяльністьuk
dc.subjectпедагогічне наставництвоuk
dc.subjectfuture teachersuk
dc.subjectmotiveuk
dc.subjectnecessityuk
dc.subjectmotivationuk
dc.subjectpedagogical activityuk
dc.subjectpedagogical mentoringuk
dc.titleАктивізація позитивної мотиваційної спрямованості як константи здійснення педагогічного наставництваuk
dc.title.alternativeАктивизация положительной мотивационной направленности как константы осуществления педагогического наставничестваuk
dc.title.alternativeActivation of positive motivational orientation as a constant of pedagogical mentoringuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf135.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.