Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3094
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖаровцева, Тетяна Григорівна-
dc.contributor.authorЖаровцева, Татьяна Григорьевна-
dc.contributor.authorZharovtseva, Tetyana Grygorivna-
dc.date.accessioned2019-08-13T11:05:04Z-
dc.date.available2019-08-13T11:05:04Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationЖаровцева Т. Г. Мовлення батьків як взірець правильності мовленєвого розвитку дошкільників / Т. Г. Жаровцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2013. – №1-2. – С. 257-262.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3094-
dc.description.abstractУ статті розглядається сутність і формування мовного спілкування як потенційної основи розвитку мовлення дітей, визначено принципи мовного спілкування дошкільників в сім’ї, роль дорослого в розвитку мовних здібностей дітей. В статье рассматривается сущность и формирование речевого общения как потенциальной основы развития речи детей, определены принципы речевого общения дошкольников в семье, роль взрослого в развитии языковых способностей детей. This article discusses the nature and formation of verbal communication as a potential basis of children’s speech, the principles of speech communication of preschool children in the family, the role of adults in the development of language abilities of children. In communicating the need varies in content depending on the nature of superior child’s adult. At each stage of development, the need for communication is constituted as an adult in such participation is necessary and sufficient to address the child basic, typical for his age problems. Development of speech hearing allows the child to understand many words and learn the names of many subjects, but mastering them passive speech and proclamation of active words crucially depends on the degree of communication with adults. The more parents involved with children, the more they use educational games and draw the child’s attention on the surrounding objects in detail told about them, the more new words and names remembers the child, and then develops his active vocabulary.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectмовне спілкуванняuk
dc.subjectмовні здібностіuk
dc.subjectсім’яuk
dc.subjectсімейне вихованняuk
dc.subjectречевое общениеuk
dc.subjectязыковые способностиuk
dc.subjectсемьяuk
dc.subjectсемейное воспитаниеuk
dc.subjectverbal communicationuk
dc.subjectlanguage abilitiesuk
dc.subjectfamilyuk
dc.subjectfamily educationuk
dc.titleМовлення батьків як взірець правильності мовленєвого розвитку дошкільниківuk
dc.title.alternativeРечь родителей как образец правильности речевой развития дошкольниковuk
dc.title.alternativeSpeaking of parents as a model of correctness the development of speech preschoolersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zharovtseva.pdf504.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.