Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2654
Title: | До проблеми методів навчання в іншомовній освіті |
Other Titles: | The problem of teaching methods in foreign language education |
Authors: | Казанцева, Лариса Іванівна Kazantceva, Larysa Ivanovna |
Keywords: | метод прийом методична система принцип свідомості мисленнєво-мовленнєва діяльність комунікативний метод method technique methodological system principle of conscious speaking- cogitative activity communicative method |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Казанцева Л. І. До проблеми методів навчання в іншомовній освіті / Л. І. Казанцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – 2011. – №7-8. – С. 178-186. |
Abstract: | В статті здійснений огляд методів і методичних систем (напрямів) у навчанні іноземної мови від опозиції «прямий метод - граматичний метод», сучасних варіацій неопрямізму і неограматизму до комунікативного методу і його модифікацій. Сутність методичних систем аналізується з позиції співвідношення свідомого і механічного в навчанні, розуміння місця мисленнєвих процесів у мовленнєвій діяльності, механізму формування комунікативно-мовленнєвих умінь. In the article the review of methods and methodological systems (approaches) in teaching foreign languages from opposition (straight and grammatical), modern variations of and neogrammatics up to the communicative method and its modifications is realized. The essence of methodological systems is analyzed from the point of correlation of conscious and mechanical in teaching, understanding of cogitative processes in speech, mechanism of creation communicatory. speech skills |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2654 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The problem of teaching methods in foreign language education.pdf | 520.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.