Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2494
Title: Професійно-методична задача як засіб формування методичної компетентності вчителя математики
Other Titles: Professional-methodical problem as means of formation metodicheskoi competence of teachers of mathematics
Authors: Коростіянець, Тамара Петрівна
Коростиянец, Тамара Петровна
Korostiyanets, Tamara Petrivna
Keywords: професійно-методична задача методичної компетентності
Issue Date: 2016
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Коростіянець Т. П. Професійно-методична задача як засіб формування методичної компетентності вчителя математики // Реалізація наступності в математичній освіті:реалії та перспективи : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (15-16 вересня 2016 р., м. Одеса). — Одеса, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2016. — С.252-258.
Abstract: Cмысловым компонентом практической подготовки будущего учителя математики выступает профессионально-методическая задача. Решения задач направлено на развитие методических умений, которые способствуют формированию готовности студента к деятельности преподавания математики, что и определяет сформированность у них методической компетентности.The semantic component of the practical training of future teachers of mathematics supports professional-methodical task. The solution of tasks aimed at development of methodological skills that contribute to the formation of students ' readiness for the teaching of mathematics, which determines the formation they have methodological competence.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2494
Appears in Collections:Реалізація наступності в математичній освіті: реалії та перспективи (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korostiyanec 2016.pdf386.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.