Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2494| Title: | Професійно-методична задача як засіб формування методичної компетентності вчителя математики |
| Other Titles: | Professional-methodical problem as means of formation metodicheskoi competence of teachers of mathematics |
| Authors: | Коростіянець, Тамара Петрівна Korostiyanets, Tamara Petrivna |
| Keywords: | професійно-методична задача методичної компетентності |
| Issue Date: | 2016 |
| Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
| Citation: | Коростіянець Т. П. Професійно-методична задача як засіб формування методичної компетентності вчителя математики // Реалізація наступності в математичній освіті:реалії та перспективи : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (15-16 вересня 2016 р., м. Одеса). — Одеса, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, 2016. — С.252-258. |
| Abstract: | Cмысловым компонентом практической подготовки будущего учителя математики выступает профессионально-методическая задача. Решения задач направлено на развитие методических умений, которые способствуют формированию готовности студента к деятельности преподавания математики, что и определяет сформированность у них методической компетентности.The semantic component of the practical training of future teachers of mathematics supports professional-methodical task. The solution of tasks aimed at development of methodological skills that contribute to the formation of students ' readiness for the teaching of mathematics, which determines the formation they have methodological competence. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2494 |
| Appears in Collections: | Реалізація наступності в математичній освіті: реалії та перспективи (2016) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Korostiyanec 2016.pdf | 386.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.