Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24377| Назва: | Педагогічне проєктування як засіб формування простору професійного розвитку майбутнього педагога в контексті інноваційних практик наукової освіти |
| Інші назви: | Pedagogical design as a means of shaping the professional development space of future teachers in the context of innovative practices in scientific education |
| Автори: | Листопад, Олексій Анатолійович Lystopad, Oleksii Anatoliyovych Мардарова, Ірина Костянтинівна Mardarova, Iryna Kostyantynivna Листопад, Наталя Леонідівна Lystopad, Natalia |
| Ключові слова: | педагогічне проєктування професійний розвиток вихователь закладу дошкільної освіти проєктна діяльність професійна підготовка освітнє середовище професійні компетентності інноваційні технології pedagogical design professional development preschool teacher project activity professional training educational environment professional competencies innovative technologies |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Листопад О. А., Мардарова І. К., Листопад Н. Л. Педагогічне проєктування як засіб формування простору професійного розвитку майбутнього педагога в контексті інноваційних практик наукової освіти. Інноваційні практики наукової освіти : матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції (Київ, 10–15 грудня 2025 року) / Упоряд.: М. С. Гальченко, В. М. Шульга. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2025. С. 466–476. |
| Бібліографічний опис: | Інститут обдарованої дитини НАПН України |
| Короткий огляд (реферат): | Розкрито сутність педагогічного проєктування як важливого засобу формування простору професійного розвитку майбутніх педагогів. Обґрунтовано теоретичні засади проєктної діяльності та її значущість у контексті сучасних трансформацій в освіті. Показано, що педагогічне проєктування сприяє інтеграції теоретичних знань і практичного досвіду, розвитку педагогічної прогностичності, творчості, рефлексивності та професійної суб’єктності студентів. Проаналізовано особливості професійної діяльності вихователя, що зумовлюють необхідність володіння навичками проєктування, окреслено можливості впровадження проєктної діяльності в освітній процес закладу вищої освіти та визначено типи проєктів, які є найбільш ефективними у підготовці майбутніх вихователів. Описано приклади студентських проєктів, спрямованих на розробку освітнього середовища, створення дидактичних матеріалів, цифрових ресурсів та інноваційних занять для дітей дошкільного віку. Окреслено основні труднощі, що виникають у процесі реалізації проєктів, та визначено шляхи їх подолання. Підкреслено значущість педагогічного проєктування як інструмента професійного становлення майбутнього педагога та окреслено перспективи подальших досліджень у цьому напрямі. The essence of pedagogical design as an important means of shaping the professional development space of future teachers is revealed. The theoretical foundations of project activity and its significance in the context of modern transformations in education are substantiated. It is shown that pedagogical design contributes to the integration of theoretical knowledge and practical experience, the development of pedagogical foresight, creativity, reflectiveness, and professional subjectivity of students. The features of the professional activity of an educator that determine the need to possess design skills are analyzed, the possibilities for introducing project activity into the educational process of a higher education institution are outlined, and the types of projects that are most effective in training future educators are identified. Examples of student projects aimed at developing an educational environment, creating teaching materials, digital resources, and innovative activities for preschool children are described. The main difficulties that arise in the process of project implementation are outlined, and ways to overcome them are identified. The importance of pedagogical design as a tool for the professional development of future educators is emphasized, and prospects for further research in this area are outlined. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24377 |
| Розташовується у зібраннях: | Кафедра дошкільної педагогіки |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| v-vseukrayinska-naukovo-praktichna-konferenciya--innovaciyni-praktiki-naukovoyi-osviti-_publications 1.pdf | 572.95 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.