Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24139| Title: | Патріотичне виховання в школах України в період з 1991 до 2004 роки |
| Other Titles: | Patriotic education in Ukrainian schools in the period 1991–2009 |
| Authors: | Шевченко, Світлана Миколаївна |
| Keywords: | патріотичне виховання шкільна освіта історична пам’ять регіональні особливості громадянськість національна ідентичність навчальні програми Україна patriotic education school education historical memory regional diversity civic responsibility national identity curricula Ukraine |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
| Citation: | Шевченко С. М. Патріотичне виховання в школах України в період з 1991 до 2004 роки / С. М. Шевченко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (152). Одеса, 2025. - С. 231-240. |
| Abstract: | У статті здійснено ґрунтовний аналіз процесу формування й розвитку системи патріотичного виховання в закладах загальної середньої освіти України у період 1991–2004 років. Розкрито соціально- політичні передумови актуалізації патріотичного компонента в освіті після здобуття Україною незалежності. Доведено, що патріотичне виховання стало важливим інструментом у процесі становлення національної ідентичності, громадянської свідомості й формування в школярів активної позиції щодо майбутнього держави. Визначено основні напрями реалізації патріотичного виховання в шкільній практиці: інтеграцію патріотичних цінностей у зміст предметів гуманітарного циклу, позакласну діяльність, краєзнавчу роботу, шкільні музеї, участь у громадських ініціативах. The article provides a thorough analysis of the process of formation and development of the system of patriotic education in secondary education institutions of Ukraine in the period 1991–2009. The socio-political prerequisites for the actualization of the patriotic component in education after Ukraine gained independence are revealed. It is proven that patriotic education has become an important tool in the process of forming national identity, civic consciousness and forming an active position among schoolchildren regarding the future of the state. The main directions of implementation of patriotic education in school practice are determined: integration of patriotic values into the content of subjects of the humanitarian cycle, extracurricular activities, local history work, school museums, and participation in public initiatives. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24139 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Patriotic.pdf | 323.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.