Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23909
Title: Nonverbal mechanisms of communication between the conductor and the choir in the process of musical interpretation
Other Titles: Невербальні механізми комунікації між диригентом і хором у процесі інтерпретації музичного твору
Authors: Ciao Zhi
Keywords: process of musical interpretation
nonverbal mechanisms
communication between the conductor and the choir
conductor
choir
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Ciao Zhi. Nonverbal mechanisms of communication between the conductor and the choir in the process of musical interpretation / Ciao Zhi // Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства. Матеріали і тези ХІ Міжнародної конференції молодих учених та студентів (Одеса 24-25 жовтня 2025 р.). – Т.1. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 79-81.
Abstract: Effective interaction between a conductor and a choir is impossible without a clear understanding and shared use of unified “language” and “symbolic” codes by all participants, as well as readiness for reciprocal feedback. According to O. Lesnyk, the complex of artistic and speech skills of a conductor includes the ability to communicate and express ideas, persuade, use nonverbal means of transmitting artistic information (manual-technological, compensatory), engage in dialogue or polylogue within an interpretive context, and convey artistic performance through one’s own embodiment, applying pedagogical acting potential, character, expressiveness, and emotional energy (Лесник, 2019, с. 193–194).
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23909
Appears in Collections:Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства (2025) Т.1.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23.pdf590.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.