Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23878| Назва: | International perspectives on training professionals in special and inclusive education |
| Автори: | Ковиліна, Вероніка Геннадіївна Kovylina, Veronika Gennadievna |
| Ключові слова: | inclusive education special education modern pedagogy UNESCO Global Education Monitoring Report teacher |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Букаєв Вадим Вікторович |
| Бібліографічний опис: | Kovylina V. International perspectives on training professionals in special and inclusive education / V. Kovylina // Проблеми реабілітації: Збірник наукових праць, Одеса, / редколегія О. Ф. Форостян та ін. – Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – С. 189-193. |
| Короткий огляд (реферат): | The preparation and continuous professional development of specialists in the field of special and inclusive education remain among the most pressing challenges of modern pedagogy. Although many countries have adopted inclusive policies, the level of practical training of educators often does not fully correspond to the complex and diverse needs of students with disabilities. According to UNESCO’s Global Education Monitoring Report (2020), teachers frequently report a lack of methodological knowledge and confidence in working with children who require adapted learning strategies [4]. Similarly, OECD research emphasizes that gaps in teacher competencies reduce the effectiveness of inclusive education and hinder equal opportunities for learners [2]. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23878 |
| Розташовується у зібраннях: | 2025 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 51.pdf | 508.3 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.