Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23878
Назва: International perspectives on training professionals in special and inclusive education
Автори: Ковиліна, Вероніка Геннадіївна
Kovylina, Veronika Gennadievna
Ключові слова: inclusive education
special education
modern pedagogy
UNESCO
Global Education Monitoring Report
teacher
Дата публікації: 2025
Видавництво: Букаєв Вадим Вікторович
Бібліографічний опис: Kovylina V. International perspectives on training professionals in special and inclusive education / V. Kovylina // Проблеми реабілітації: Збірник наукових праць, Одеса, / редколегія О. Ф. Форостян та ін. – Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – С. 189-193.
Короткий огляд (реферат): The preparation and continuous professional development of specialists in the field of special and inclusive education remain among the most pressing challenges of modern pedagogy. Although many countries have adopted inclusive policies, the level of practical training of educators often does not fully correspond to the complex and diverse needs of students with disabilities. According to UNESCO’s Global Education Monitoring Report (2020), teachers frequently report a lack of methodological knowledge and confidence in working with children who require adapted learning strategies [4]. Similarly, OECD research emphasizes that gaps in teacher competencies reduce the effectiveness of inclusive education and hinder equal opportunities for learners [2].
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23878
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
51.pdf508.3 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.