Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23828Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.contributor.author | Нівня, Ганна Олександрівна | - |
| dc.contributor.author | Nivnya, Hanna Oleksandrivna | - |
| dc.date.accessioned | 2025-11-25T09:46:29Z | - |
| dc.date.available | 2025-11-25T09:46:29Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Нівня Г. О. Взаємодія викладача та студента в епоху штучного інтелекту / Г. О. Нівня // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2025. – № 3. – С. 71-79. | uk |
| dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23828 | - |
| dc.description.abstract | Актуальність проблеми. Стрімкий розвиток штучного інтелекту, зокрема таких інструментів, як ChatGPT, суттєво вплинув на освітній процес. Це відкриває перед освітянами нові можливості, але, водночас, створює серйозні виклики для системи вищої освіти. В таких умовах гострої актуальності набувають філософські питання сенсів і цінності освіти, оскільки навчальні, методичні та творчі завдання можуть бути делеговані нейромережі, що ставить під загрозу активну участь викладача та студента в освітньому процесі. В таких умовах взаємодія викладача та студента потребує філософського переосмислення. Мета дослідження. Метою даної роботи є висвітлення особливостей взаємодії викладачів та студентів в умовах розвитку штучного інтелекту. Relevance of the Issue. The rapid development of artificial intelligence, particularly tools like ChatGPT, has significantly impacted the educational process. While this opens up new opportunities for educators, it also presents serious challenges to the system of higher education. In such a context, philosophical questions about the meaning and value of education become increasingly relevant, as educational, methodological, and creative tasks can be delegated to neural networks. This threatens the active participation of both teachers and students in the learning process. Therefore, teacherstudent interaction requires philosophical reconsideration. Purpose. The aim of this study is to highlight the specific features of teacher-student interaction in the context of AI development. | uk |
| dc.language.iso | other | uk |
| dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
| dc.subject | штучний інтелект | uk |
| dc.subject | вища школа | uk |
| dc.subject | освіта | uk |
| dc.subject | критичне мислення | uk |
| dc.subject | автономія | uk |
| dc.subject | artificial intelligence | uk |
| dc.subject | higher education | uk |
| dc.subject | teaching | uk |
| dc.subject | critical thinking | uk |
| dc.subject | autonomy | uk |
| dc.title | Взаємодія викладача та студента в епоху штучного інтелекту | uk |
| dc.title.alternative | Interaction between teacher and student in the age of artificial intelligence | uk |
| dc.type | Article | uk |
| Appears in Collections: | 2025 | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| INTERACTION.pdf | 333.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.