Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКотова, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorKotova, Olha Oleksandrivna-
dc.contributor.authorСтраутман, Лінда Леонідивна-
dc.contributor.authorStrautman, Linda-
dc.contributor.authorМунтян, Стелла Дмитрівна-
dc.contributor.authorMuntyun, Stella Dmytrivna-
dc.date.accessioned2025-11-10T10:05:15Z-
dc.date.available2025-11-10T10:05:15Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationКотова О., Страутман Л., Мунтян С. Інструменти ШІ для підвищення ефективності дизайнерських проєктів у освітньому процесі. Проблеми освіти. 2025. № 2(103). С. 505–522.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23561-
dc.description.abstractУ статті здійснено теоретичне обґрунтування концептуальних і методологічних засад інтеграції інструментів штучного інтелекту (ШІ) в освітній процес підготовки дизайнерів з метою підвищення ефективності реалізації навчальних і професійно-практичних проєктів. Особливу увагу приділено визначенню потенціалу ШІ як засобу інтелектуальної підтримки креативних, аналітичних, комунікативних та управлінських процесів у дизайн-освіті. У дослідженні використано методи аналізу, синтезу, порівняльного та аналітичного узагальнення. Теоретичний аналіз засвідчив перехід від використання ІКТ як допоміжних засобів до побудови інтелектуалізованої освітньої екосистеми, у якій ШІ виконує функції ко-автора, аналітика, ментора та модератора навчальної взаємодії. Встановлено, що ефективна інтеграція інструментів ШІ у дизайн-освіту базується на поєднанні когнітивно-креативного, технологічного та аналітико-управлінського підходів, що забезпечують баланс між творчою автономією здобувача освіти та алгоритмічною підтримкою прийняття рішень. Запропоновано класифікацію інструментів ШІ (генеративні, аналітичні, візуальні/моделювальні, інтерактивні) та їхню контентну типологію (текст, зображення, відео, 3D, аналітика, комунікація), що дає змогу цілеспрямовано добирати засоби ШІ для різних етапів дизайнерських проєктів. Підкреслено необхідність дотримання етичних принципів, академічної доброчесності та критичної рефлексії результатів, отриманих із використанням штучного інтелекту. Подальші наукові розвідки доцільно спрямувати на розроблення валідних метрик ефективності AI-інтеграції та розроблення моделі співавторства «студент-ШІ» з урахуванням етичних стандартів.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherІнструменти штучного інтелекту для підвищення ефективності дизайн-проектів у навчальному процесіuk
dc.subjectдизайнuk
dc.subjectдизайн-освітаuk
dc.subjectмистецька освітаuk
dc.subjectцифрове мистецтвоuk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectпроєктна діяльністьuk
dc.subjectпросторове мисленняuk
dc.subjectхудожнє мисленняuk
dc.subjectінтеграція ШІuk
dc.subjectкреативністьuk
dc.subjectпрофесійна педагогічна освітаuk
dc.titleІнструменти ШІ для підвищення ефективності дизайнерських проєктів у освітньому процесіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра образотворчого мистецтва

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kotova O., Strautman L., Muntian S.pdf902.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.