Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23558| Назва: | The role of art-therapy in the formation of an inclusive educational envi-ronment in preschool institutions |
| Автори: | Кримова, Наталія Олексіївна Krymova, Nataliya Oleksiivna Zorochkina, T. S. |
| Ключові слова: | art therapy inclusive educational environment preschool institutions |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | ТОВ «Лерадрук» |
| Бібліографічний опис: | Krymova N. O. The role of art-therapy in the formation of an inclusive educational envi-ronment in preschool institutions / N. O. Krymova, T. S. Zorochkina // Педагогічний альманах «Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика»: збірник матеріалів V Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (6 листопада 2025 року). Одеса: Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2025. Вип. V. С. 183-189. |
| Короткий огляд (реферат): | Inclusive education of children with disabilities in pre-school institutions is today one of the priority areas of devel-opment of the national education system. The preschool period is recognized as key for the formation of basic social, commu-nicative and emotional skills that determine the success of the child's further adaptation in the school environment and society as a whole. At the same time, the specific needs of children with special educational needs (SEN) require an integrated ap-proach that combines pedagogical, psychological and correc-tional methods. One of the most effective means of supporting the development of such children is art therapy – a technology that uses creativity as a tool for emotional expression, self-regulation and socialization. In the conditions of an inclusive preschool, art therapy helps to relieve internal tension, improve communication skills, develop creative potential, and also con-tributes to the formation of positive self-esteem. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23558 |
| Розташовується у зібраннях: | Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 24.pdf | 3.48 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.