Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23423| Назва: | STEAM – Інноваційна технологія дизайн-освіти |
| Автори: | Усов, Валентин Валентинович Usov, Valentyn Valentynovych |
| Ключові слова: | STEAM дизайн-освіта інтеграція наук комп’ютерні технології STEAM design education integration of sciences computer technology |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет" |
| Бібліографічний опис: | Усов В. В. STEAM – Інноваційна технологія дизайн-освіти / В. В. Усов // Наукові записки. Серія Педагогічні науки. - 2025. - № 218. - С. 67-72. |
| Короткий огляд (реферат): | У даній статті проаналізований стан використання STEAM – Science, Technology, Engineering, Mathematics (тобто Наука, Технології, Інженерія, Математика), а також STEAM (додається ще ART – Мистецтво) – у навчанні дизайну зокрема в Україні. Представлено думку дослідника-засновника STEAM освіти є Georgette Yakman, як традиційні академічні предмети наука, технології, інженерія мистецтво і математика можуть бути вбудовані зокрема у дизайн освіту. Використання інноваційних технологій навчання STEAM, основаних на інтеграції різних наук (Science, Technology, Engineering, Art, Mathemathics) є актуальною в Україні, як це підкреслюється відповідними наказами МОН України. Проте STEM часто відбувається у відриві від мистецтва, творчості та дизайну. Тому виникла необхідність інтегрування у STEM мистецтво (ART). Одним зі способів інтегрованого пізнання може бути дизайнерська діяльність учнів та студентів. Розглянуто декілька прикладів застосування STEAM у дизайні одягу, дизайні інтер’єру та графічному дизайні. Зроблено великий огляд джерел, що ілюструють застосування знань науки, технологій, інженерних рішень, математики та мистецьких надбань у різних видах дизайну. STEAM-освіта сприяє розвитку критичного мислення, творчості та проблемно-орієнтованого навчання. Інтеграція STEAM-підходу у дизайн-освіту відкриває нові можливості для студентів поєднувати художні навички з науковими та технологічними знаннями. . Зроблений огляд засобів реалізації STEAM у дизайн-освіті: проєктно-орієнтоване навчання; використання інструментів цифрового дизайну та моделювання; застосування технології прототипування; імплементація технологій віртуальної та доповненої реальності; використання робототехніки та програмування; інтеграція науки та математики. Виклики для впровадження STEAM у дизайн- освіту: потрібна співпраця викладачів з різних дисциплін, спеціалізоване обладнання та програмне забезпечення для моделювання та програмування, розробка відповідних нових навчальних планів та методики для інтегрування STEAM-підходу у традиційну дизайн-освіту. This article analyzes the state of use of STEAM: Science, Technology, Engineering, Mathematics (i.e., Science, Technology, Engineering, Mathematics), and STEAM (also added ART – Art) – in design education, particularly in Ukraine. The opinion of the researcher-founder of STEAM education, Georgette Yakman, is presented on how traditional academic subjects of science, technology, engineering, art, and mathematics can be integrated, in particular, into design education.The use of innovative STEAM teaching technologies based on the integration of various sciences (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) is relevant in Ukraine, as emphasized by the relevant orders of the Ministry of Education and Science of Ukraine. However, STEM often occurs in isolation from art, creativity and design. Therefore, there is a need to integrate art (ART) into STEM. One of the ways of integrated cognition can be the design activities of students and pupils.Several examples of the application of STEAM in clothing design, interior design and graphic design are considered. A comprehensive review of sources illustrating the application of science, technology, engineering, mathematics, and art in various types of design is provided. It is shown that STEAM education is becoming increasingly popular because it promotes critical thinking, creativity, and problem-based learning. The integration of the STEAM approach into design education opens up new opportunities for students to combine artistic skills with scientific and technological knowledge.A review of the means of implementing STEAM in design education is provided: project-based learning; the use of digital design and modeling tools; the use of prototyping technology; the implementation of virtual and augmented reality technologies; the use of robotics and programming; the integration of science and mathematics. Challenges for implementing STEAM in design education: collaboration between teachers from different disciplines is required, specialized equipment and software for modeling and programming, development of appropriate new curricula and methodologies to integrate the STEAM approach into traditional design education. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23423 |
| Розташовується у зібраннях: | Кафедра професійної освіти та дизайну |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Usov.pdf | 843.3 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.