Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23386
Title: | Дизайн-проєкт як засіб розвитку мистецької компетентності та педагогічного світогляду у майбутніх фахівців у галузі дизайну |
Other Titles: | Design project as a means of developing artistic competence and pedagogical worldview in future specialists in the field of design |
Authors: | Штайнер, Тетяна Віталіївна Shtainer, Tetyana Vitaliivna |
Keywords: | дизайн-проєкт фахівців у галузі дизайну інноваційні технології мистецька компетентність педагогічний світогляд проєктно-орієнтоване навчання професійна підготовка design project specialists in the field of design innovative technologies artistic competence pedagogical outlook project-oriented learning. professional training |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | м. Чернігів |
Citation: | Штайнер Т. В. Дизайн-проєкт як засіб розвитку мистецької компетентності та педагогічного світогляду у майбутніх фахівців у галузі дизайну / Т. В. Штайнер // Проблеми сучасних трансформацій. Серія: педагогіка та психологія : електронний науково-практичний журнал. - 2025. - №9. - С. 1-7. |
Abstract: | У статті розглядається роль дизайн-проєкту як ефективного інструменту розвитку мистецької компетентності та формування педагогічного світогляду майбутніх фахівців з дизайну. Актуальність визначається сучасними освітніми та професійними вимогами, які вимагають підготовки фахівців, здатних інтегрувати художні, технологічні та педагогічні компетенції, демонструючи критичне мислення та професійну рефлексію. Метою дослідження є обґрунтування потенціалу дизайн-проекту як інноваційного інструменту професійної підготовки, що забезпечує інтеграцію теоретичних знань і практичних навичок та сприяє формуванню комплексної педагогічної перспективи у майбутніх дизайнерів. Дослідження базується на поєднанні проєктно-орієнтованого та системного підходів, у поєднанні з аналізом освітніх практик, що сприяють розвитку творчого та критичного мислення студентів. Використані методи включають порівняльний аналіз педагогічних та проєктних методологій, систематизацію результатів навчального експерименту, спостереження за виконанням студентських проєктів та моделювання освітніх процесів. У дослідженні висувається гіпотеза, що дизайн-проєкт функціонує як інтегративний освітній інструмент, ефективно поєднуючи художні, технологічні та педагогічні компоненти професійної підготовки та сприяючи професійній рефлексії. Результати характеризують структуру та освітній потенціал дизайн-проєкту, систематизують приклади його реалізації та розкривають його вплив на підвищення креативності, самостійності, навичок вирішення проблем та педагогічної рефлексії. Узагальнено підходи до інтеграції дизайн-проєктів у навчальні програми та запропоновано рекомендації щодо їх впровадження для підвищення ефективності навчання студентів. Теоретична значущість полягає у з’ясуванні сутності дизайн-проєкту як освітньої технології, тоді як практична значущість передбачає застосування отриманих результатів для вдосконалення програм дизайн-освіти. The article examines the role of the design project as an effective tool for developing artistic competence and shaping the pedagogical worldview of future specialists in design. Its relevance is determined by contemporary educational and professional requirements, which necessitate the preparation of specialists able to integrate artistic, technological, and pedagogical competencies, while demonstrating critical thinking and professional reflection. The study aims to substantiate the potential of the design project as an innovative instrument of professional training, ensuring the integration of theoretical knowledge and practical skills and supporting the formation of a comprehensive pedagogical perspective in future designers. The research is based on a combination of project-oriented and systemic approaches, coupled with the analysis of educational practices that foster students’ creative and critical thinking. Methods employed include comparative analysis of pedagogical and design methodologies, systematization of educational experiment results, observation of student project implementation, and modeling of educational processes. The study hypothesizes that the design project functions as an integrative educational tool, effectively combining artistic, technological, and pedagogical components of professional preparation and promoting professional reflection. Results characterize the structure and educational potential of the design project, systematize examples of its implementation, and reveal its impact on enhancing creativity, independence, problem-solving skills, and pedagogical reflection. Approaches to integrating design projects into curricula are summarized, and recommendations for their implementation are proposed to enhance student training effectiveness. Theoretical significance lies in clarifying the essence of the design project as an educational technology, while practical significance involves applying the findings to improve design education programs. Scientific novelty is defined by justifying the project-based approach as a factor in developing artistic competence and pedagogical worldview. Further research perspectives include. examining the effectiveness of various types of design projects within academic disciplines. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23386 |
Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shtainer.pdf | 323.23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.