Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23377
Title: Виклики та перспективи впровадження педагогіки емпауерменту в українських університетах під час війни та післявоєнного відновлення
Other Titles: Challenges and prospects for implementing empowerment pedagogy in Ukrainian universities during the war and post-war recovery
Authors: Листопад, Олексій Анатолійович
Lystopad, Oleksii Anatoliyovych
Keywords: педагогіка емпауерменту
вища освіта
університет
війна
післявоєнне відновлення
студент
академічна свобода
освітні інновації
empowerment pedagogy
higher education
university
post-war reconstruction
student
academic freedom
educational innovation
Issue Date: 2025
Publisher: Львів – Торунь : Liha-Pres
Citation: Листопад О. А. Виклики та перспективи впровадження педагогіки емпауерменту в українських університетах під час війни та післявоєнного відновлення / О. А. Листопад // Проблемні питання та перспективи розвитку вищої освіти та науки в Україні в умовах воєнного стану : Міжнародна науково-практична конференція. Науково-дослідний інститут публічного права, 27 вересня 2025 р. – Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. – С. 95-99.
Abstract: Розглянуто теоретичні та практичні засади впровадження педагогіки емпауерменту в українських університетах у контексті сучасних суспільних викликів, зумовлених війною та процесом післявоєнного відновлення. Проаналізовано сутність педагогіки емпауерменту як інноваційної освітньої парадигми, що ґрунтується на ідеях суб’єктності, академічної свободи, партнерської взаємодії та розвитку критичного мислення здобувачів освіти. Визначено ключові труднощі її впровадження, серед яких: психологічна вразливість студентської молоді, обмежені ресурси освітнього середовища, потреба у перепідготовці викладачів та адаптації освітніх програм. Наголошено на перспективах розвитку педагогіки емпауерменту у післявоєнний період, зокрема у формуванні лідерського потенціалу студентів, розвитку культури демократичного діалогу, підвищенні стійкості та мобільності освітніх інституцій. Зроблено висновок про те, що педагогіка емпауерменту може стати дієвим інструментом відновлення та модернізації української вищої освіти, сприяючи інтеграції у європейський освітній простір. The theoretical and practical foundations for the implementation of empowerment pedagogy in Ukrainian universities are considered in the context of contemporary social challenges caused by war and the process of post-war recovery. The essence of empowerment pedagogy as an innovative educational paradigm based on the ideas of subjectivity, academic freedom, partnership and the development of critical thinking among students is analysed. The key difficulties of its implementation are identified, including: the psychological vulnerability of students, limited resources in the educational environment, the need for retraining of teachers and adaptation of educational programmes. The prospects for the development of empowerment pedagogy in the post-war period are highlighted, in particular in the formation of students' leadership potential, the development of a culture of democratic dialogue, and the increase in the sustainability and mobility of educational institutions. It is concluded that empowerment pedagogy can become an effective tool for the restoration and modernisation of Ukrainian higher education, contributing to its integration into the European educational space.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23377
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lystopad.pdf664.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.